تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
1

تقویم رویدادهای گردشگری در شهرهای استان هرمزگان تهیه شود

  • کد خبر : 48290
  • 02 بهمن 1402 - 0:17
تقویم رویدادهای گردشگری در شهرهای استان هرمزگان تهیه شود

جلسه‌ای با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، صفر صادقی پور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان و شهرداران کل استان باهدف ارتقای ظرفیت‌های گردشگری و همچنین همکاری بیشتر در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

 

جلسه‌ای با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، صفر صادقی پور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان و شهرداران کل استان باهدف ارتقای ظرفیت‌های گردشگری و همچنین همکاری بیشتر در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز یکشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در این جلسه با اشاره به ظرفیت شهرهای ساحلی استان گفت: به‌واسطه مدیریتی که شهرداری‌ها بر شهرها انجام می‌شود باید از پتانسیل و توانمندی‌های منطقه استفاده کنند.

 

او با اشاره به برگزاری رویدادهای مشترک با شهرداری بندرعباس گفت: جشنواره خواجه عطا با تعامل و هم‌افزایی با شهرداری بندرعباس و دیگر دستگاه‌ها برگزار شد و امیدواریم با تعامل و هم‌افزایی با دیگر شهرداری‌ها، رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی گردشگری جدید در سطح استان برگزار شود.

 

محسنی ادامه داد: ظرفیت گردشگری و صنایع‌دستی در استان آن‌قدر زیاد است که اگر شهرداری‌ها با برنامه‌ریزی کار کنند و تقویم برگزاری رویدادها داشته باشند می‌توانند از این نابسامانی درآیند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: این‌زمانی تحقق پیدا می‌کند که با متولی این موضوع که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است در ارتباط و تعامل دوسویه باشند.

 

او در ادامه با اشاره به اینکه امروزه فعالیت‌های گردشگری یکی از عوامل توسعه شهرها محسوب می‌شود اظهار کرد: شهرداران در بوستان‌ها و پارک‌ها مراکز خدمات گردشگری و صنایع‌دستی راه‌اندازی کنند و این اداره‌کل سرمایه‌گذارانی را در قالب طرح بهره‌برداری به شهرداری‌ها معرفی خواهد کرد.

 

محسنی ضمن تشکر و قدردانی از حمایت و همراهی شهرداران و تقدیر از شهرداران بافت های تاریخی بندرکنگ و بندر لافت و شهر بستک که ماهیت تاریخی دارد،؛ گفت: شهرداران صیانت و حفاظت از آثار تاریخی و تمدنی و داشته‌های میراثی را در اولویت قرار دهند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به فرارسیدن پیک سفر و ایام نوروز گفت: نظر به اهمیت رفاه مسافران و گردشگران، ساماندهی و نحوه خدمت‌رسانی مراکز خدمات بهداشتی در پارک‌ها و بوستان‌ها در دستور کار شهرداران قرار گیرد.

صفر صادقی پور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان گفت: با رویکرد جدید اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تعامل خوب این اداره‌کل با شهرداری‌ها شاهد معرفی بهتر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی هستیم.

 

در این جلسه هر یک شهرداران مشکلات و انتقادات خود را در حوزه عملکردی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطرح کردند و مدیرکل میراث‌فرهنگی به پرسش ها و نتقادات پاسخ داد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.