تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
6

تقویت صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی با مشارکت مردمی

  • کد خبر : 11242
  • 18 آبان 1398 - 10:06
تقویت صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی با مشارکت مردمی

منافع ملی را باید با منافع مردم گره زد تا بجای تقابل، تعامل شایسته در مسیر نگهداشت واعتلای جنگل ها،مراتع و آبخیزداری،خاک حاصلخیز داشته باشند.

به گزارش هرمزگان امروز؛ عیسی برخورداری پورگفت به نقش چشمگیر همیاری مردم در مقاطع حساس کشور با دولتمردان وخادمان خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: اکنون در سنگر حفاظت از منابع طبیعی باید دوش به دوش یکدیگر به روند تخریب این سرمایه ملی خاتمه داد و با واگذاری بخشی از وظایف حاکمیتی دولت به تعاونی های مرتبط برای حفاظت،احیاء و توسعه منابع طبیعی برنامه جدیدی طرح ریزی تا هم دولت و هم ملت از این طرح منتفع شوند.

رییس هئیت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی گفت : در راستای بهره گیری طرفین از افزایش ضریب مشارکت مردم در طرح های مدیریتی منابع طبیعی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با هدف حمایت و توانمندسازی تولید کنندگان و بهره برداران منابع طبیعی،افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت و امکانات زندگی یرای جامعه هدف ،توزیع عادلانه فرصت ها ومنابع از طریق تجمیع وهدایت سرمایه های کوچک مردمی و هم افزایی آن با مشارکت دولت راه اندازی شده است.

عیسی برخورداری پور با اشاره به اینکه مدیریت صندوق های توسعه منابع طبیعی با خود مردم است و این صندوق ها منابع ارزان قیمت را در اختیار تعاونی ها و تولیدکنندگان و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی قرار می دهد تاکیدکرد: این صندوق ها به نسبت بانک ها از منابع بسیار کمتری برخوردار هستند.اما توانسته اند با همین منابع اندک گام های بزرگی برای رفع مشکلات بهره برداران حوزه منابع طبیعی ومشارکت ذی نفعان بردارند. میباشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.