تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
4

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در هرمزگان

  • کد خبر : 11384
  • 21 آبان 1398 - 9:22
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در هرمزگان

با توجه به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت در توسعه استان هرمزگان، این ارتباط باید بیش از پیش تقویت گردد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر ایرج حیدری در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان هرمزگان با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت، عنوان کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در استان هرمزگان اقدام شایسته ای است که زمینه ساز ارتباط بیشتر دانشگاه، فعالان اقتصادی و صنعت خواهد شد.

وی گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای تولید محصولات با کیفیت و بازار پسند ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار گسترده صنایع در هرمزگان برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید زمینه برقراری ارتباط هرچه بیشتر صنایع و فعالان دانشگاهی را فراهم خواهد ساخت.

حیدری تصریح کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت زمینه ساز توسعه و رشد بیشتر استان هرمزگان و حل شدن معضل بیکاری با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی خواهد شد.

وی اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی ماهر دستاورد مهم ارتباط بین دانشگاه و صنعت خواهد بود و در شرایط کنونی با فراهم ساختن زیرساخت‌ها از معضل مدرک گرایی در جامعه باید دوری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: راه مایوس کردن دشمنان و خنثی کردن فشارها و توطئه های آنها علیه کشور، تولید محصولات با پشتوانه علمی، با کیفیت بالا و مشتری پسند است برای رقابت در بازارهای جهانی است.

حیدری تصریح کرد: به واسطه تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت در سال های اخیر کشور در حوزه های مختلف در تولید محصولات خودکفا شده است و ضروری است این مهم با قوت تداوم پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی استان هرمزگان با بازاریابی مناسب زمینه فروش محصولات دانش بنیان که دستاورد بخش صنعت و دانشگاه است را فراهم نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: دانشگاه ها علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع در زمینه تجارت نیز تربیت افراد مجرب در این حوزه را دنبال نمایند.

شایان ذکر است؛ دکتر حیدری معاون اقتصادی استاندار هرمزگان باهمراهی جمعی از مدیران وزارت صمت، رئیس سازمان صمت استان وجمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه های استان از بخش های مختلف نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان بازدید بعمل آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این بازدید از نزدیک در جریان دستاورد های مراکز پژوهشی، فناوری، شرکت های دانش بنیان، واحد های تولیدی، واحد های صنعتی ، دانشگاه های هرمزگان قرار گرفت.

فعالان شرکت های دانش بنیان، پژوهشی و فناوری به همراه بخش های مختلف تولیدی و صنعتی استان، ضمن تشریح دستاوردهای ساخت داخل خود، از نزدیک به طرح مسائل و مشکلات پیش روی خود با معاون استاندار هرمزگان، برای رونق هرچه بیشتر برای ساخت محصولات داخلی با کیفیت مناسب پرداختند.

دکتر حیدری در جریان این بازدید با تقدیر از اقدام ارزنده سازمان صمت استان در برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان خاطرنشان کرد: استانداری هرمزگان برای تولید محصولات ساخت داخل و رونق تولید از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان هرمزگان حضور دکتر حیدری معاون اقتصادی استاندار هرمزگان ، معاون صنایع کوچک و شهرک های وزارت صمت، فرمانداران، رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع وزارت صمت، روسای دانشگاه‌ها ، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش صنعت افتتاح شد.

این نمایشگاه با محوریت نیازمند های فناوری و وارداتی صنایع و توانمندی های ساخت داخل برپا شده است.

این نمایشگاه در سه راه جهانبار محل دائمی نمایشگاه های استان برپا گردیده و علاقه مندان می توانند طی چهار روز از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ آبانماه صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید بعمل آورند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.