تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
4

تغییر نگاه جوانان از پشت میزنشینی به تولید

  • کد خبر : 6122
  • 06 مرداد 1398 - 10:37
تغییر نگاه جوانان از پشت میزنشینی به تولید

رامین اسدی” در نشست با اعضای دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و روساء و کارشناسان بانکهای عامل در استان هرمزگان، افزود: ۴۷۶ هزار و ۵۹۶ طرح از سوی دستگاههای اجرایی معرفی شده که تاکنون ۲۴۲ هزار و ۸۵۷ طرح تایید و بیش از ۲۰ هزار طرح نیز منتظر یررسی شدن هستند

مدیر پروژه های سرمایه گذاری برنامه های اشتغال فراگیر و روستایی گفت: ۱۳۳ هزار و۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه اشتغال روستایی و عشایری در کشور برای دستگاه های اجرایی،نهادهای حمایتی و زلزله کرمانشاه و سهم متمرکز ابلاغ شده که بیش از ۱۲۴ هزار میلیارد آن(۵۶ درصد) پرداخت شده است. “رامین اسدی” در نشست با اعضای دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و روساء و کارشناسان بانکهای عامل در استان هرمزگان، افزود: ۴۷۶ هزار و ۵۹۶ طرح از سوی دستگاههای اجرایی معرفی شده که تاکنون ۲۴۲ هزار و ۸۵۷ طرح تایید و بیش از ۲۰ هزار طرح نیز منتظر یررسی شدن هستند.
وی اظهارداشت: بیش از ۶۰ درصد متقاضیان استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور را افرادی با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم تشکیل می دهند که با توجه به تغییر نگاه جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از پشت میزنشینی به تولید، باید تحصیل کرده ها توجه بیشتری نسبت به کارآفرینی داشته باشند.
اسدی بر تکمیل زنجیره تولید تاکید و اضافه کرد: در برخی شهرهای کوچک با تکمیل این زنجیره شاهد افزایش تولید، اشتغال و سودآوری زیادی هستیم و انجام کارهای تیمی و گروهی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن در عرصه تولید یکی از عوامل مهم موفقیت است.
وی بر پرداخت تسهیلات به رسته های اولویت دار اشتغال تاکید کرد و گفت: باید طرح های اشتغال را به سمت طرح های توجیهی و اولویت دار هدایت کرد.
مدیر پروژه های سرمایه گذاری برنامه های اشتغال فراگیر و روستایی بیان داشت: استان هرمزگان و بویژه شهرستان قشم ظرفیتهای متعددی در بخشهای مختلف اقتصادی برای تولید و اشتغال دارد که با توجه به پتانسل های موجود و تسهیلات و کار کارشناسی شده باید از این موقعیت در جهت توسعه و ایجاد اشتغال استان استفاده کرد.
وی بر جذب تسهیلات اشتغال در استان تاکید و تصریح کرد: بانکها در پرداخت نهایت همکاری را داشته باشند.
اسدی همچنین اظهارداشت: طرحهایی که توانایی ارائه وثیقه را ندارند می توان طرحهای پشت نوبتی را جایگزین آنها کرد.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست گفت: بیش از ۳۹۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به استان اختصاص داده شده که تاکنون حدود ۲۶۲ میلیارد تومان آن برای ۱۷۳۵ طرح پرداخت شده است.
هادی ابراهیمی افزود: پیش بینی اشتغال این طرحها ۷ هزار و ۱۳۳ مورد است.
وی بر هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و بانک ها در راستای تسریع روند پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزایی تاکید کرد

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.