تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
29
تداوم بي مهري دولت با حبيب ا...

تعطیل کردن بازارها تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا نیست

  • کد خبر : 18241
  • 17 خرداد 1399 - 13:39
تعطیل کردن بازارها تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا نیست
قبل از آنکه دولت تصمیمی براي تعطیلی کسب وکار این قشر خودکفا که همیشه دستهايشان در جیب خودشان بوده بگیرد! بهتر است بفکر تامین هزینه ها و جبران خسارات آنان باشد كه پس از یک دوره تعطیلی طولاني مدت وپیامدهای رکود کسب وکار که هنوز آثار آن کسبه را رنج می دهد!

درحالی که آمار منتشره نشان از نقش ۱۳درصدی بازارها در شیوع ویروس منحوس کرونا در هرمزگان دارد، متاسفانه انگشت اتهام متوجه صنوف بوده و۸۷درصد عوامل دیگر انتشار بیماری، همچنان مغفول مانده که یا اصلا از آنها نام برده نمی شود ویا بصورت گذرا راحت از کنار آنها عبور میشود.

بازار که همواره در همه بحرانها و حوادث غیر مترقبه اعم از حوادث طبیعی وغیر طبیعی در کنار دولتها بوده وخواهدبود و در این برهه حساس نیز با تعطیلی چند ماهه دولت را برای کنترل بیماری یاری کرد آیا پذیرفتنی است که با تعطیلی بازارها به تنهایی درست در حالی که ادارات و موسسات پر رفت و آمد نظیر اداره پست ،دفاتر پیشخوان دولت، کافی نت ها، تالارهای بورس، ترمینال های بار ومسافری، اعم از زمینی، ریلی وهوایی وغیره روزانه حجم زیادی مراجعه کننده دارند که بعضا بدون هیچگونه محدویتی در این مکانها در حال رفت وآمد هستند می توان مشکل را مرتفع نمود؟

از طرفی قبل از آنکه دولت تصمیمی برای تعطیلی کسب وکار این قشر خودکفا که همیشه دستهایشان در جیب خودشان بوده بگیرد! بهتر است بفکر تامین هزینه ها و جبران خسارات آنان باشد که پس از یک دوره تعطیلی طولانی مدت وپیامدهای رکود کسب وکار که هنوز آثار آن کسبه را رنج می دهد! باشد و با تخصیص بسته های حمایتی، بدون قید وشرط، آنان را در تامین هزینه های روزمره و معاش زندگی یاری نموده و مساعدت نماید تا اشتغال آنان پایدار بماند، چرا که اصناف همانند کارکنان دولت وکارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نبوده و از حقوق دولتی برخوردار نیستند تا در زمان تعطیلی شغلشان، دغدغه معشیت خود را نداشته و حقوقشان تضمین شده باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.