تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
3

ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توانمندسازی جوامع محلی

  • کد خبر : 10058
  • 13 مهر 1398 - 12:50
ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توانمندسازی جوامع محلی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک از برگزاری ۶ دوره آموزشی در شش ماه نخست سال‌جاری در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توانمندسازی جوامع محلی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: حامد احمدپور گفت: این دوره‌های آموزشی با موضوع‌های اطفاء حریق، نحوه تشکیل تعاونی‌ها، توانمدسازی و توان‌افزایی تسهیلگران و ذینفعان در حفاظت و احیاء منابع طبیعی، استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین در مدیریت مراتع و طرحهای مرتعداری تلفیقی، آشنایی با منابع طبیعی برای پیمانکاران، ناظرین، ذینفعان و دست اندرکاران و توانمندسازی و توان افزایی تسهیلگران و ذینفعان در شهر بستک، هرنگ و اشکفت سیاه برگزار گردید.

وی گفت: در بستر مشارکت مردم محلی و تشکل‌ها است که می‌توان ضمن بهره‌گیری از توان مالی و فکری آنها، زمینه اتخاذ تصمیمات کاربردی و منطقی را در حوزه منابع طبیعی فراهم نمود.

جنگلدار بستک افزود: جلب مشارکت واقعی ذینفعان منوط به دخالت و مشارکت مردم و جوامع محلی قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرای طرحهای منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: در شهرستان بستک بواسطه حضور فعال خیرین و مشارکت گسترده مردم طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری بسیار خوبی اجرا شده است.

احمدپور در ادامه عنوان کرد: منابع طبیعی یک ثروت ملی است و تسهیلگری منابع طبیعی به عنوان یک مبحث میان رشته‌ای نیازمند به‌ کارگیری افراد توانمند، آگاه و خبره در این حوزه به منظور اعتمادسازی و جلب مشارکت مردمی جهت ایجاد یک برنامه منسجم با هدف توانمندسازی جوامع بومی و محلی با به کارگیری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود می‌باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.