تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
0

ترویج فرهنگ سلامت یک وظیفه همگانیست

  • کد خبر : 53487
  • 08 اردیبهشت 1403 - 13:03
ترویج فرهنگ سلامت یک وظیفه همگانیست

به گزارش هرمزگان امروز ، دکتر مریدی، رئیس مرکز بهداشت بندرعباس در دومین روز از نمایشگاه هفته سلامت ضمن بیان اینکه ترویج فرهنگ سلامت یک وظیفه همگانیست گفت: در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مرکز بهداشت برای ترویج فرهنگ سلامت و سالم زندگی کردن اقداماتی ارزنده ای انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس افزود: در همین راستا نمایشگاه ۴۸ ساعته هفته سلامت نیز برگزار شد و استقبال خوبی هم از این نمایشگاه صورت گرفت.

دکتر مریدی اظهار کرد: سلامت تنها به دانشگاه علوم پزشکی مربوط نیست و ابعداد زیادی دارد. مردم و سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها نیز باید در این راستا اقداماتی انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با بیان اینکه سیاست دانشگاه علوم پزشکی این است که در کنار مردم باشد تا بتواند سلامت آن‌ها را تامین کند، اضافه کرد: در بخش بهداشت اقداماتی که انجام شده و قرار است انجام شود بسیار مهم و پایه‌ای برای ایجاد سلامتی است.

دکتر مریدی عنوان کرد: در شهرستان بندرعباس نزدیک به ۱۸۰مرکز جامع سلامت روستایی و شهری وجود دارد که خانه بهداشت زیر مجموعه آن است.

وی با اشاره به اینکه ‌کد ملی مردم در سامانه سیب درج شده و وضعیت سلامتی آن‌ها دنبال می‌شود، اظهار کرد: براساس کد ملی سلامت مردم ارزیابی و بررسی می‌شود و مردم با مراجعه به این مراکز می‌توانند از خدمات رایگان استفاده کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: بسیاری از خدماتی که در بخش‌های خصوصی با هزینه بالا انجام می‌شود در مراکز بهداشتی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین ویزیت پزشکان عمومی در مراکز جامع سلامت انجام می‌شود.

دکتر مریدی گفت: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی از اصلی‌ترین مواردی است که به سلامتی انسان کمک می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اظهار کرد: همه تلاش ما این است که مروج فرهنگ صحیح سلامت باشیم و سواد سلامت مردم را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم هدف خود را که سلامتی جامعه است پیش ببریم، گفت: طرح سلامت خانواده در شهر بندرعباس در حال اجراست و در شهرستان‌های بندرلنگه و حاجی‌آباد هم قبلا انجام شده است.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=53487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.