تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

تحقق جهش تولید در آبزی پروی و ایجاد شهرک های شیلاتی

  • کد خبر : 23644
  • 22 آذر 1399 - 11:52
تحقق جهش تولید در آبزی پروی و ایجاد شهرک های شیلاتی
مدیر کل شیلات هرمزگان در دیدار با سرپرست شعبه شرکت شهرکهای کشاورزی استان هرمزگان بر ارتقای تعامل شیلات و شرکت شهرکهای کشاورزی در جهت تحقق جهش تولید در آبزی پروی و ایجاد شهرک های شیلاتی تاکید کرد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر عبدالرسول دریایی با اشاره به ظرفیت های خوب آبزی پروری به ویژه میگو پروری در استان هرمزگان و لزوم تلاش روز افزون در جهت بهره برداری از این ظرفیت ها گفت: در راستای تعامل بیشتر و تحقق جهش و رونق تولید در آبزی پروی هرمزگان در کنار شرکت شهرکهای کشاورزی هستیم.

وی تاکید کرد: مطابق با قانون وظیفه شیلات نظارت عالی و اجرای سیاستهای کلان حوزه تکثیر و پرورش آبزیان است.

دریایی با بیان اینکه نظارت ها در اجرای مزارع پرورش میگو توسط شرکت شهرک ها مطابق با استاندارهای فنی باشد تا در آینده با مشکلات در تولید مواجه نشویم گفت: تیم فنی شیلات هرمزگان در راستای همکاری، تعامل لازم را با شرکت شهرکها خواهد داشت و راه کارهای فنی را در صورت نظر خواهی ارائه خواهد داد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به مشکلات برق رسانی برخی مزارع گفت: برای پیگیری زیرساخت های برق مزارع جلساتی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و شرکت توزیع برق برگزار شود و فرخوان برای جذب سرمایه گذار توانمند در حوزه تولید برق مزارع پرورش میگو توسط شرکت توزیع برق انجام شود.

وی آموزش و پرورش نیروی انسانی کارآمد را یکی از مهمترین عوامل توسعه خواند و از شرکت شهرکهای کشاورزی خواست، توسعه سرمایه انسانی متخصص و فنی از سوی این شرکت با جدیت پیگیری شود.

در ادامه سرپرست شعبه شرکت شهرکهای کشاورزی استان هرمزگان گفت: همواره این شرکت نیاز به تعامل و مشاوره با شیلات بعنوان واحد تخصصی و دارای تجربه کافی در حوزه تکثیر و پرورش آبزیان را در دستور کار خود دارد تا به کمک این شرکت بیاید و با یک خرد جمعی مسائل را به پیش ببریم.

مسعود رمضانپور با اشاره به اهمیت وجود برنامه ریزی لازم پس از وارد شدن این مزارع به چرخه تولید گفت: باید ایجاد سردخانه ها ، کارخانجات فرآوری و بسته بندی ، پایانه های فروش ، صادارات و ….. را نیز در دستور کار قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.