تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8

تجلیل از استاد محمد خطیبی زاده؛ پدر تعلیم و تربیت استان هرمزگان

  • کد خبر : 24057
  • 30 آذر 1399 - 11:37
تجلیل از استاد محمد خطیبی زاده؛ پدر تعلیم و تربیت استان هرمزگان
کارشناس آموزش و پژوهش همزمان با هفته پژوهش با محمد خطیبی زاده معلم، پژوهشگر، نویسنده و خیر مدرسه ساز هرمزگانی دیدار کرد.

به گزارش هرمزگان امروز؛ کارشناس آموزش و پژوهش همزمان با هفته پژوهش با محمد خطیبی زاده معلم، پژوهشگر، نویسنده و خیر مدرسه ساز هرمزگانی دیدار کرد.

طاهره مسافری تختی کارشناس آموزش و پژوهش در رابطه با محمد خطیبی زاده افزود: مردم هرمزگان ایشان را به نام بپ گپو (پدربزرگ) می شناسند. او اولین قصه گوی شرکت کننده از استان هرمزگان در جشنواره ی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که توانست در آن سال خوش بدرخشد.

خطیبی زاده در تاریخ بیستم آذر ماه ۱۳۱۴ در بندرعباس به دنیا آمد. تحصیلات خود را در بندرعباس گذراند و به استخدام اداره ی آموزش و پرورش در آمد. در دهه ی اول خدمت شهرستان جاسک را برای خدمت انتخاب کرد.

در آن جا سمت آموزگاری، معاونت و مدیریت مدارس فرهنگ و هاشمی پور و همچنین ریاست فرهنگ آن شهرستان را به عهده داشت.

در حین خدمت، جمعیت هلال احمر شیر و خورشید را ایجاد و سردخانه ی جاسک را طراحی نمود. در زمان تصدی او در مقام مسئولیت آموزش و پرورش، ساخت مدرسه در شهرستان جاسک گسترش یافت.

خطیبی زاده در ساخت و طرح مجتمع های آموزشی در جاسک کهنه و منطقه ی شمیل همچنین در ایجاد درمانگاه فرهنگیان بندرعباس و انجمن خیریه ی مرکزی همتی وافر داشت.

کتاب های تاریخ فرهنگ نوین استان هرمزگان، پوشش مردم هرمزگان، شناسایی اماکن، مساجد و قدمگاه ها، چاپ نوشتاری تحقیقاتی درباره دبستان جاوید و مکتب خانه ی ملاجهان و انتشار مقالاتی در نشریات استان از جمله فعالیت های علمی این استاد پژوهشگر است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24057
  • منبع : روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.