تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024

آخرین اخبار

خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس آغاز به کار اولین هنرستان « تجارت» در هرمزگان/ ثبت نام در اولین دبیرستان انرژی اتمی کشور در بندرعباس  به منظور بررسی وضعیت آفات نخیلات شهر فین بندرعباس با حضور مریم جلیلى مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات، مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امیر بابک صاحب نظر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حفظ نباتات، ولى الله رضایى معاون دفتر پیش آگاهى سازمان حفظ نباتات، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مسعود گرگیج معاون بهبود تولیدات گیاهی استان، الهام اسدپور مدیر حفظ نباتات استان، بخشدار شهر فین و دیگر همکاران و باغداران شهر فین در بخشداری فین برگزار شد. ضبط یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق استاندار هرمزگان: نقش دولت در توسعه دریامحور به مثابه توانمندساز است جشنواره خلیج فارس باید ابعاد جهانی پیدا کند وظیفه ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است

3

تاکید دکتر عبدالملکی بر ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در مناطق آزاد/ تزریق عنصر ایمان و معنویت به اقتصاد، موجب پیشرفت خواهد شد

  • کد خبر : 48511
  • 06 بهمن 1402 - 0:57
تاکید دکتر عبدالملکی بر ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در مناطق آزاد/ تزریق عنصر ایمان و معنویت به اقتصاد، موجب پیشرفت خواهد شد

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در آئین افتتاح “مکتب قرآن مرجان” منطقه آزاد کیش و رونمایی از طرح ” احداث بزرگترین تندیس قرآن جهان اسلام ، این اقدام را گامی درست در راستای ترویج فرهنگ قرآن و تقویت جایگاه و به کارگیری آموزه های قرآنی در زندگی فردی، کاری و اجتماعی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در این مراسم که صبح پنجشنبه پنجم بهمن با حضور جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و قاریان محلی، ملی و بین المللی برگزارشد،ضمن قدردانی از توجه مسئولان کیش به مسائل فرهنگی اسلامی-ایرانی در جزیره، افتتاح این مکتب را گامی ارزشمند در ترویج قرآن خواند.

 دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور افزود: آغاز به کار”مکتب قرآن مرجان” از امروز به عنوان یکی از قطب های قرآنی جزیره، بستر را برای حضور صدها حافظ ،قاری و مدبر قرآن کریم در کیش فراهم و روح جزیره را بیش از گذشته با قرآن مانوس می کند.

حجت الله عبدالملکی تصریح کرد: قرآن در بطن فعالیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارد و الگوی ما نیز مبتنی بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بوده و اقتصاد مقاومتی از حیث وحیانی، مولود قرآن کریم است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت:هرآنچه که مد نظر و مورد نیاز انسان بوده خداوند عطا کرده و امکان ندارد شما بتوانید آنچه خداوند در عالم ماده آفریده را احصاء  کنید و این یک پایه محکم در برنامه ریزی اقتصادی است. 

عبدالملکی خاطر نشان کرد: در نظریه اقتصادی غربی گفته شده که منابع محدود است اما قرآن منابع را بیشمار می داند، بنابراین آنچه باعث تفکرات اشتباه در خصوص محدودیت منابع ویا عارض شدن می شود؛ انسان است که با کفران یا ظلم موجب از بین رفتن آن منابع خواهد شد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در ادامه این بحث عنوان کرد: برخی بر این باورند که اگر اسلام و قرآن بر عدل تاکید دارد، صرفا امری اخروی و معنوی است، در صورتی که این امر تبعات و اثرات مادی دارد.

وی همچنین افزود: ارتقا بهره وری و اجرای عدالت دو امری است که هر سطحی از پیشرفت اقتصادی را قابل دسترسی می کند.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بیان داشت: در بخش دیگر قرآن آمده است که اگر تقوا و ایمان داشته باشید برکات خداوند از زمین و آسمان جاری می شود که این برکات در کنار جنبه معنوی، به صورت کامل جنبه مادی دارد. 

عبدالملکی با تاکید بر اینکه تزریق عنصر ایمان و معنویت به اقتصاد، رشد و پیشرفت را موجب می شود گفت: اگر آنچه در قرآن و مکتب اهل بیت به عنوان دستورالعمل اقتصادی آمده اجرا شود، محدودیت منابع و پیشرفت نخواهیم داشت بنابراین باید در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و اهل بیت در مناطق آزاد اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: از آغاز دولت سیزدهم مصوب شد تا حداقل ۱۰ درصد بودجه مناطق آزاد در حوزه فرهنگی اجتماعی به ویژه فرهنگ “ایرانی، اسلامی و انقلابی ” هزینه شود، امروز افتتاح “مکتب قرآن مرجان” اتفاق مبارکی متقارن با میلاد روح قرآن، حضرت علی (ع ) و گام بزرگی در ترویج فرهنگ اسلامی است.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان از تمامی دست اندرکاران و مشارکت کنندگان طرح “مکتب قرآن مرجان”  در وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و امور خیریه، قاریان و فعالان این منطقه آزاد، استان هرمزگان و کشور قدردانی کرد و گفت: امید دارم این اتفاق منشا برکات مضاعف در جزیره کیش باشد و به تمامی مناطق آزاد تسری یابد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.