تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

بهره برداری از سه طرح مهم در بندر جاسک تا پایان سال / پیشرفت ۸۵ درصدی اسکله شمع و عرشه بندرگاه سیریک براساس برنامه زمانبندی

  • کد خبر : 23696
  • 22 آذر 1399 - 13:32
بهره برداری از سه طرح مهم در بندر جاسک تا پایان سال / پیشرفت ۸۵ درصدی اسکله شمع و عرشه بندرگاه سیریک براساس برنامه زمانبندی
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه طرح مهم بندری تا پایان سال جاری در بندر جاسک مورد بهربرداری قرارمی گیرد و اسکله بندرگاه چند منظوره سیریک نیز با ۸۵ درصد پیشرفت همزمان با برنامه پیش بینی شده در حال انجام است.

به گزارش هرمزگان امروز، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان که به منظور بازدید از طرح های در حال احداث حوزه دریایی و بندری پنجشنبه ۲۰ آذر ماه به شهرستانهای جاسک و سیریک سفر کرده بود ضمن بازدید میدانی از روند احداث پروژه های دریایی و بندری، با جمعی از مسئولین، تجار و بازرگانان این دو شهرستان دیدارکرد .

علی رضا محمدی کرجی ران در این بازدیدها با اشاره به رونق صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی بویژه محصولات یخچالی طی سالهای اخیر از بنادر شرق استان اظهار داشت: آنچه در جهت افزایش مبادلات تجاری با کشورهای هدف از طریق بنادر کوچکتر محقق شده ترسیم چشم انداز صحیح و بهره گیری از ظرفیت های جغرافیایی، دریایی و بندری این بنادر است که توانسته ضمن ایجاد اشتغال مولد و رونق بخشی صادرات، این بنادر را بعنوان کانوهای مهم صادرات محصولات کشاورزی، زراعی و یخچالی مطرح نماید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گفت: علاوه بر طرح های توسعه ای که در طرح جامع بندر جاسک پیش بینی شده که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود سه طرح مهم بندری نیز هم اکنون در این بندر در حال انجام است که بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این طرح ها خواهیم بود .این مقام مسئول افزود: بازسازی و نوسازی ۵۰۰ متر اسکله بندر جاسک با هزینه کرد۱۶۰میلیارد ریال که درسه فاز کاری تعریف شده و هم اکنون فاز سوم آن در حال انجام است، احداث ساختمان مرجع دریایی با هدف ارائه خدمات بهتر در حوزه های جستجو و نجات و کنترل ترافیک دریایی با ۲۴ متر ارتفاع و هزینه ۶۵ میلیارد ریال و همچنین اجرای پروژه اطفاء حریق بندر را از مهمترین طرح هایی برشمرد که تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.محمدی کرجی ران طی نشستی با حضور جمعی از نمایندگان شرکت های کشتیرانی و لنجداران شهرستان جاسک ضمن استماع مشکلات مطروحه و نقطه نظرات نمایندگان بخش های غیر دولتی، راهکارهای توسعه ای و ایجاد ظرفیت های جدید را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه سفر به بنادر شرق استان ضمن دیدار با فرماندار و جمعی از تجار و بازرگانان شهرستان سیریک از روند احداث اسکله تجاری بندر چند منظوره این شهرستان بازدید کرد.

محمدی کرجی ران با اشاره به مشخصات فنی اسکله در حال احداث سیریک اظهار داشت: این اسکله از نوع شمع و عرشه به طول ۱۰۴ متر و هزینه ای بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی شمع کوبی به تعداد ۸۴ عدد، اجرای راکفیل و سنگ فیلر به حجم ۱۸۰۰ مترمکعب، اجرای ملحقات اسکله شامل فندر، پولارد و نردبان و همچنین اجرای منهول و کانال های تاسیساتی را از دیگر اقدامات قلمداد کرد که برای ساخت این اسکله پیش بینی شده است .

این مقام مسئول پیشرفت فیزیکی اسکله شمع و عرشه سیریک را ۸۵ درصد و زمان بهره‌برداری از آن را نیمه نخست سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این اسکله امکان پهلو گیری همزمان دو فروند شناور با ظرفیت ۲۰۰۰ تن مهیا می شود.

محمدی کرجی ران خاطر نشان کرد: همزمان با اجرای این پروژه، طرح اطفا حریق این بندر نیز در قالب طرح جامع اطفاء حریق بنادر شرق استان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ در صدی در حال اجرا است .

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای اجرای طرح جامع اطفاء حریق بنادر شرق استان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است .

در این بازدید یک روزه معاونین مهندسی، فنی و نگهداری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی و همچنین مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان”محمدی کرجی ران” را همراهی می کردند.

شایان ذکر است، بنادر سیریک و جاسک در شرق استان هرمزگان طی سال های اخیر، صادرات محصولات را از طریق کانتینرهای یخچالی مورد توجه قرار داده که این امر ضمن تضمین ماندگاری بالا، اقبال تجار و بازرگانان را برای صادرات محصولات خود به بازارهای هدف از طریق این دو بندر دو چندان کرده است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23696
  • منبع : روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.