تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
4

بهره‌برداری دو واحد فرآوری معادن تا پایان سال جاری در کوشا احمدی

  • کد خبر : 10766
  • 28 مهر 1398 - 10:25
بهره‌برداری دو واحد فرآوری معادن تا پایان سال جاری در کوشا احمدی

با سرمایه‌گذاری بر روی معادن شاهد ایجاد اشتغال گسترده و رونق اقتصادی در منطقه کوشا احمدی خواهیم بود.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی پس از بازدید از روستاهای منطقه کوشا احمدی در شهرستان حاجی آباد، وجود معادن را یکی از ظرفیت‌های مهم در این منطقه دانست و بیان داشت: در حال حاضر مطالعات اکتشاف پهنه های معدنی در دو هزار کیلومتر از این منطقه در حال انجام است تا با سرمایه‌گذاری بر روی معادن شاهد ایجاد اشتغال گسترده و رونق اقتصادی در این منطقه باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز راه اندازی هفت واحد فرآوری معادن در منطقه کوشا احمدی صادر شده که با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن فرآوری و سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهند داشت.

استاندار هرمزگان افزود: از این تعداد دو واحد فرآوری معادن تا پایان سال جاری در منطقه کوشا احمدی راه اندازی می شود.

همتی تصریح کرد: با انجام مطالعات و اکتشاف معادن بیشتر در جهت فراخوان و تشویق و جذب سرمایه گذاران برای فعالیت در حوزه معادن در این منطقه تلاش می‌کنیم.

وی گفت: همچنین این منطقه از ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری نیز برخوردار است که بر روی آنها نیز تمرکز خواهد شد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: واحدهای معدنی در حال احداث در این منطقه به نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارند و بنابراین دستگاه های مربوطه از جمله اداره کل فنی و حرفه ای و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید آموزش های لازم را به جوانان در این منطقه ارائه دهند تا از ظرفیت آنان برای اشتغال در این واحدها استفاده شود.

همتی از برنامه ریزی و پیگیری برای استفاده از مشارکت سرمایه گذاران واحدهای معدنی این منطقه برای ساخت راه خبر داد و گفت: در این راستا ادارات کل راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، پیگیری‌های لازم را جهت اجرای طرح‌های راهسازی با مشارکت سرمایه گذاران در این منطقه انجام می‌دهند تا شاهد ساخت راه های مناسب در منطقه کوشا احمدی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب نیز دو مجتمع آبرسانی روستایی در این منطقه در حال احداث است که در سال جاری اعتبارات مناسب را به آنها تخصیص می دهیم تا سرعت اجرا و تکمیل آنها افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.