تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
9
مرادی:

بندرعباس به عنوان «شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع)» برگزیده شد

  • کد خبر : 26465
  • 30 بهمن 1399 - 13:32
بندرعباس به عنوان «شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع)» برگزیده شد
نماینده مردم بندر عباس در مجلس،گفت: بندرعباس به عنوان «شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع)» برگزیده شد دلیل این انتخاب نیز پیگیری و تلاش مستمر این استان در خصوص برگزاری باشکوه کنگره امام سجاد(ع) است.

به گزارش هرمزگان امروز ، در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهر بندرعباس به عنوان «شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع) انتخاب شد، دلیل این انتخاب نیز پیگیری و تلاش مستمر این استان در خصوص برگزاری باشکوه کنگره امام سجاد(ع) است.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری‌های انجام شده در جلسه‌ی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان ایشان در مجلس دو موضوع مهم مورد بررسی و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: از مهمترین دلایل انتخاب شهر بندرعباس به عنوان «شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع) » پیگیری و تلاش مستمر استان هرمزگان و دوستداران اهل‌بیت(ع) از شیعه و سنی در بزرگداشت شکوهمند و اثر گذار کنگره امام سجاد(ع) بود که در چندین سال گذشته مردم شریف استان در خصوص برگزاری شایسته این کنگره آبرومند از تمام ظرفیت های در اختیار بویژه در انسجام بخشی به وحدت برادرنه و‌مثال زدنی بین علمای تشیع و تسنن حول محور معارف دینی و اهل بیت از هیچ کوششی فروگزار نکردند.

مرادی یادآور شد: در راستای این تلاش‌ها به منظور ارج نهادن به اقدامات ارزشمند استان هرمزگان شهر بندرعباس به عنوان «شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع)» انتخاب شد، در حاشیه برگزای کنگره امام سجاد(ع) ابعاد بین‌المللی هم‌ مورد توجه قرار گرفته و تلاش‌های موثری در‌خصوص صحیفه سجادیه و ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار انجام و یا در دست اقدام است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این فعالیت‌ها ستودنی و ‌مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و این ظرفیت عظیم معنوی توانسته شهر بندرعباس را که از ریشه‌های اصیل اهل‌بیت(ع) برخوردار است به صورت دائمی به عنوان «شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع)» معرفی کند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز متعهد شده است که تمام حمایت‌های خود را برای بسط و گسترش فعالیت‌های مرتبط با امام سجاد(ع) را داشته و در خصوص این نماد و نشانه‌ی معنوی تلاش‌های مضاعفی داشته باشد.

مرادی با بیان اینکه استان هرمزگان زمینه‌ها و ظرفیت‌های دینی و مذهبی زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین موضوع برگزاری سالانه کنگره امام سجاد(ع) در تفاهم‌نامه و تقویم مناسبتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک رویداد مهم ماندگار مطرح و مقرر شد در تفاهم‌نامه فعالیت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۰ این وزارتخانه بودجه لازم‌ برای برگزاری شایسته این کنگره تخصیص داده شود و این فعالیت در ردیف بودجه‌های هرسال تقویم فرهنگی این وزارتخانه درج شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: برگزاری هرساله کنگره امام سجاد(ع) و شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع) وظیفه سنگینی بر دوش استان هرمزگان خواهد گذاشت و این استان باید در ابعاد مختلف، شناسایی و تعمیق معارف مربوط به اهل‌بیت(ع) به ویژه این امام همام تمام تلاش خود را داشته باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: از تما‌م فعالانی که باعث شدند افتخار بزرگی برای شهر بندرعباس رقم بخورد کمال تشکر و قدردانی را دارم و با تمام ظرفیت‌ها باید در خدمت این موضوع مهم بوده و الگوی مناسبی برای نه تنها ایران بلکه سراسر جهان باشیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.