تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

بزرگترین کارخانه شیشه فلوت کشور ۱۴۰۳ در هرمزگان به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 35082
  • 08 خرداد 1402 - 9:27
بزرگترین کارخانه شیشه فلوت کشور ۱۴۰۳ در هرمزگان به بهره برداری می رسد

در تور خبری که باهمت سازمان صمت هرمزگان رقم خورد ، مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز گفت : بزرگترین کارخانه شیشه فلوت کشور از گروه صنعتی شیشه کاوه در هرمزگان در نیمه دوم ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد .

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از صبح دریانیوز ، سید رضا میرراشد ، در جمع خبرنگاران هرمزگان ، با اشاره به تاریخچه این گروه صنعتی در کشور افزود : در حال حاضر گروه صنعتی شیشه کاوه  ۵  کارخانه شیشه فلوت در کشور دارد  که ۲  کارخانه دیگر با نام های شیشه فلوت ارومیه و شیشه فلوت هرمز نیز در دست احداث است .

میرراشد ، با بیان اینکه این کارخانه با سرمایه گذاری ۵  هزار میلیارد تومان و در حال حاضر اشتغالزایی ۴۰۰ نفر مستقیم و ۴۰۰۰ نفر غیرمستقیم بزرگترین پروژه فلوت کشور است ، عنوان کرد : با بهره برداری از این کارخانه میزان اشتغالزایی حداقل ۲۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم است .

وی ، تشریح کرد : با توجه به اینکه گروه صنعتی شیشه کاوه در سراسر کشور کارخانه های تولید شیشه دارد و جای آن در  جنوب کشور خالی بود  سپس این گروه صنعتی تصمیم گرفت عملیات اجرایی کارخانه شیشه فلوت هرمز را جهت تامین شیشه هرمزگان  و استان های همجوار و همچنین شرایط خوب هرمزگان جهت صادرات را آغاز کند .

مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز ، با بیان اینکه اولویت این گروه صنعتی ابتدا تامین تقاضای داخل و سپس صادرات است، تصریح کرد : با بهره برداری این کارخانه میزان تولید روزانه آن ۹۵۰ تن پیش بینی شده است .

میرراشد ، با اشاره به اینکه با احداث این کارخانه هزینه های حمل و نقل کاهش می یابد و گاها حذف می شود ، اشاره کرد : جز سیاست های گروه صنعتی شیشه کاوه  جذب و اشتغالزایی ۹۰  درصد نیروهای بومی است .

این مسئول ، درخصوص پیشرفت این کارخانه مطرح کرد : در حال ساخت سوله های کارخانه هستیم و خاکبرداری به اتمام رسیده است و همچنین همزمان با ساخت سوله ها در یکی از کارخانه های ما ماشین آلات ساخته می شوند و بخشی که سفارش خارجی است تا یکسال آینده به اتمام می رسد .

مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز ، خاطر نشان کرد : شیشه خام را به بیش از ۵۰ کشور از جمله نپال ، ترکیه ، ارمنستان ، آلمان ، برزیل ، ایتالیا ، فرانسه ، انگلیس ، استرلیا ، چین و … صادر می کنیم .

وی در خصوص تهیه مواد اولیه بیان داشت : در خصوص تامین آهک مشکلی نداریم و همچنین ۷۰  درصد شیشه سلیس است که درخصوص سلیس ذخایر خوبی در شمال استان در حاجی آباد و رودان داریم .

میرراشد درخصوص تنوع در محصولات تولیدی گفت : هر ماه  ۳ محصول جدید بلور با کیفیت بهتر و مواد اولیه مرغوب با دانش مهندسان داخلی به سبد کالای این گروه صنعتی اضافه می شود .

این مسئول با حساسیت های پیک مصرف برق در تابستان هرمزگان  اعلام کرد : در مصرف برق پرمصرف نیستیم و با بهره برداری از این کارخانه هرمزگان در تولید شیشه فلوت خودکفا می شود .

گفتنی است ، گروه صنعتی شیشه کاوه تولید کننده شیشه فلوت ، رفلکس ، آینه ، شیشه کنترل کننده انرژی ، شیشه لمینیت، شیشه مشجر ، بلوک شیشه ای ، قالب های شیشه  ظروف شیشه ای و چاپ برروی شیشه ، جار و بطری ، مواد اولیه شیشه وکربنات سدیم است .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /

 

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=35082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.