تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
5

برگزاری یکصد و هشتادمین جلسه رسمی فوق العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس

  • کد خبر : 18636
  • 26 خرداد 1399 - 11:21
برگزاری یکصد و هشتادمین جلسه رسمی فوق العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس
تمام هرمزگان امروز عزادار است/حیات اقتصادی کشور را بر روی تابوت مردم هرمزگان دارند بنا می‌کنند

⭕به گزارش هرمزگان امروز: با دو دستور کارگزارش عملکرد شهرداری و برنامه ریزی شورای شهر درخصوص اقدامات پیشگیرانه در مقابل ویروس کرونا در سطح شهر بندرعباس و
نامه شماره ۱/۳۳۳۰ مورخ ۹۹/۱/۲۶ شهرداری بندرعباس در خصوص انتشار اوراق مالی اسلامی به مبلغ ۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جهت تکمیل سامانه اتوبوسرانی شهر بندرعباس برگزار گردید.

⭕فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس دریکصد و هشتادمین جلسه رسمی فوق العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس درنطق پیش از دستور خود با اشاره به دستور کار اول درخصوص اقدامات پیشگیرانه در مقابل ویروس کرونا در سطح شهر بندرعباس گفت: شرایط استان به سمتی رفت که گویا شرایط عادی پنداشته شد و امروز به بحران رسیده ایم.

⭕وی افزود: فرمانداری و ستاد کرونا باید نظارت را بیشتر کنند و اعضای شورا در حد اختیارات خود مواردی را برای مقابله با این بحران در نظر بگیرند.

⭕جراره با اشاره به اینکه در مدیریت شرایط کنونی شهرداری هم باید فعال باشد، اظهار کرد: شهرداری بندرعباس هم از این موضوع مستثنی نبوده است و افراد زیادی دچار کرونا شده اند که اگر موارد بهداشتی وضدعفونی به خوبی انجام می شد، این اتفاقات نمی افتاد.

⭕رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در سه ،چهار ماهی که استان درگیر کروناست آموزش واطلاع رسانی به خوبی صورت نگرفته است و همین امر به عادی پنداشته شدن شرایط کمک کرده است.

⭕وی تاکید کرد: در أماکن عمومی ،بازار روز و بازار میوه و تره بار احتمال ابتلا بسیار بالاست که نظارت بر آن بایدبیشتر شود.

⭕جراره خاطرنشان کرد: باید شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در زمینه آموزش شهروندی واطلاع رسانی بیش از پیش فعال شوند.

⁦♨️⁩⭕نظارت ها بر عملکرد شهرداری باید هماهنگ و شفاف باشد

⭕آبتین امیری درنطق پیش از دستور یکصد و هشتادمین جلسه رسمی فوق العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:مردم عزیز هوشیار باشند ، و خود مراقبتی را فراموش نکنند . بیمارستانهای ما گنجایش بیماران را ندارد و کادر درمان خسته هستند ، همه کمک کنیم تا جامعه ما با کمترین هزینه و تلفات از این مرحله عبور کند .

⭕عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:روزهای سختی را پشت سر می گذاریم ، بیماری کرونا در شهر ما فراگیر شده است . تقاضای تعطیلی شهر را داده ایم ، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم . اگر بندرعباس قرنطینه نشود و زنجیره ارتباط انسانی در آن قطع نشود ، با فاجعه مواجه خواهیم شد.
⭕عضو کمسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد:در چند روز گذشته شاهد خودکشی برخی کارگران کشور به خاطر فقر بوده ایم، این فاجعه را باید به جامعه کارگری تسلیت گفت . امیدواریم مسئولین اجرایی ما بیدار شوند و رویه خود را به سمت درک و حل مشکلات مردم تغییر دهند .

⭕وی گفت :از شهرداری بندرعباس می خواهیم پرداخت حقوق کارگران را در اولویت قرار دهد . نباید در حقوق کارگران اجحاف شود . هر گونه پرداختی در شهرداری باید با اولویت رعایت حقوق کارگر باشد .

⭕آبتین امیری گفت:دست دستگاههای نظارتی را برای همکاری می فشاریم و از زحمات آنها تشکر می کنیم . اما مساله نظارت را با همفکری هم می توانیم به سمتی ببریم که شورا هم در آن نقش داشته باشد و بتواند با آن همکاری کند .نظارت قانونی بر شهرداری بر عهده شورا است. در این شرایط نحوه همکاری دستگاه های نظارتی مرتبط با حراست شهرداری می تواند الگوی دیگر دستگاههای نظارتی باشد.

⭕وی گفت : هیچکس با اصل نظارت و برخورد با متخلف مخالف نیست.لذا هرگونه همکاری و هماهنگی های نظارتی با شورا کمک می کند که اخلالی در کار خدمات رسانی مدیران به ارباب ایجاد نشود .

⭕این عضو شورا گفت : پیشنهاد من اینست که این دستگاه ها را یه صحن علنی شورا دعوت کنیم و از راهکارها و تجربیات آنها استفاده کنیم تا با تعامل و هم فکری و با کمک هم و بطور شفاف مساله نظارت را در راستای خدمات رسانی به مردم مدیریت کنیم.

⭕عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: همه ما عهد و پیمان بسته ایم که مدافع حقوق مردم باشیم . پس یکبار دیگر باید عملکرد خود را ارزیابی کنیم که کجای کارمان اشکال داشته است که به اینجا رسیده ایم ، همه ما به سهم خود در پدید آمدن مشکلات مسئولیم، هیچ یک از ما بی نیاز از انتقاد و اصلاح نیستیم ، پس بجای تعارف کردن وتعریف کردن از هم تا وقت باقی است با آسیب شناسی جدی ، جریان خدمت به مردم را در مسیر واقعی و تاثیر گذار خود قرار دهیم .

⁦♨️⁩⭕تمام هرمزگان امروز عزادار است

⭕رضا حیدری زاده، رئیس کمیسیون خدمات شهری شواری اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود گفت: قبلا هم هشدار داده بودیم که اگر اپیدمی کرونا در محلات کمتر برخودار اتفاق بیفتد جمع کردن آن به راحتی ممکن نیست.

⭕رضاحیدری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت :عدم اطلاع رسانی صحیح ؛ آمار مبتلا شدگان و فوت شدگان و شرایط را عادی جلوه داد .

⭕وی افزود: زمانی که خیلی خوشبینانه استان را سفید اعلام کردند می دانستیم که امروز تبعات آنرا به صورت زیر خاک کردن عزیزانمان خواهیم دید.

⭕وی تصریح کرد: امروز غیر از شنیدن آمار فوت شدگان و ندای انا لله و انا الیه راجعون در فضای مجازی استان و عرض تسلیت به همدیگر چیزی نمی شنویم و با کمال تاسف باید اعلام کنم که کمتر خانواده ای است که درگیر بااین بیماری نشده یا فوتی نداشته باشد.

⭕حیدری زاده با اشاره به اینکه روزانه قریب به ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به عنوان آمار مبتلایان و قریب به ۱۰ نفر آمار فوتی اعلام می شود را در آینده یکی از مهم ترین عوامل افسردگی مفرط دانست و اعلام کرد این مناسب جامعه پویا نیست.نباید مردن مردم عادی جلوه کند که متاسفانه به این سمت می رود.عدم اعلام صحیح حساسیت موضوع و آمار مبتلا شدگان و فوت شدگان، شرایط را عادی جلوه داده.به گونه ای که مردم توجیه عدم رعایت مسائل بهداشتی را به معیشت و اقتصاد گره زده اند و اعلام می دارند اگر در خانه بمانیم از گرسنگی می میریم و اگر بیرون بیاییم از کرونا.پس تفاوتی در اصل موضوع نمی کند. واین بسیارخطرناک است.

⭕وی تصریح کرد: زمانی که استان سفید اعلام شدیم نظارت کاملی بر میدان تره بار از لحاظ ضدعفونی ماشین های حامل میوه از استان های درگیر بیماری صورت نگرفت و امروز هم شاهد شرایط خوبی در این زمینه نیستیم.

⭕ حیدری زاده تنها راه برون رفت از موضوع فوق را نظارت بهتر و بیشتر بر مبادی ورودی مسافر و بار در سراسر استان وبالاخص بندرعباس عنوان کرد و خواستار جدیت مسئولین استانی در این زمینه شد.

⭕وی اذعان نمود:از استاندار محترم درخواست دارم پیگیری برای اخذ مجوز و تفویض اختیار لازم از ستاد ملی کرونا را با جدیت و سماجت بیشتر به سرانجام برسانند و به امید نامه نگاری و پاسخ مرکز نشینان بی درد ؛ بدون پیگیری مجدانه و حضور مسئولین استانی در آن مجموعه نباشند که این امر محقق نخواهد شد.

⭕وی ضمن تشکر مجدد از تمامی مجاهدتهای کادر بهداشت و درمان استان که در خط مقدم مبارزه ؛ از ایثار جان خود هم دریغ نمی ورزند خاطر نشان ساخت امکانات استان در بخش بستری قبل از ورود کرونا هم با کمبود مواجه بود که این بیماری هم مزید بر تمامی گرفتاری ها و کمبود ها گردید .ایشان در این زمینه خواستار اختصاص امکانات بیشتر در این برهه حساس به استان شد.. تا تلفات به حداقل ممکن برسد.

⭕وی درخواست نمود بررسی شود که آیا خانواده مسئولین در این شرایط قرمزی در استان هستند یا در مراکز سفید قرار گرفته اند؟

⭕وی در پایان ورود کلیه دستگاه ها از جمله صدا و سیما برای امید بخشی به زندگی مردم را خواستار شد و اعلام کرد در شهر و محلات هستند خانواده هایی که از خرید ماسک و دستکش به عنوان اولین و ساده ترین لوازم پیشگیری به دلیل وضعیت بد اقتصادی معذور و ناتوانند و ناگزیریم برای قطع زنجیره انتقال ویروس؛ این لوازم را رایگان در اختیار ایشان قرار دهیم ولذا از همه مسئولین استانی می خواهم با تلاش بی منت برای توزیع رایگان ماسک و دستکش فکری اساسی بنمایند.

⁦♨️⁩⭕حیات اقتصادی کشور را بر روی تابوت مردم هرمزگان دارند بنا می‌کنند !

⭕کیانوش جهانبخش دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار داشت: در وضعیت قرمز کم رنگ تر از هرمزگان سایر استان‌ها با اختیارات مقامات استانی شهر را قرنطینه کردند و حتی در شهرستان خرمشهر خود فرماندار تصمیم گرفت برای قرنطینه شهر اما در هرمزگان هنوز منتظر دستور رئیس جمهور هستند.

⭕وی افزود: قبلا هم گفتم حیات اقتصادی کشور را بر روی تابوت مردم هرمزگان دارند بنا می‌کنند و در این جا باید نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با تمام ابزارهای خود اثر ملی خود را به نمایش بگذارند.

⭕جهانبخش پیشنهاد داد: بهتر است حتی اگر غیرقانونی باشد بعنوان یک پیام شهرداری را تعطیل کنیم چون وضعیت استان واقعا بحرانی است.

⁦♨️⁩⭕باید به استاندار و مسئولین هرمزگان در خصوص مبارزه با بیماری کرونا اختیارات ویژه داده می‌شد اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد.

⭕مجید عسکری زاده عضو شواری اسلامی شهر بندرعباس گفت : بارها قبل از سال جدید گفتیم که شرایط استان به دلیل اینکه در شاهراه اقتصادی کشور قرار دارد، بسیار مهم است .

⭕ مجید عسکری زاده اظهار داشت : باید به استاندار و مسئولین هرمزگان در خصوص مبارزه با بیماری کرونا اختیارات ویژه داده می‌شد اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد.

⭕وی افزود: نقش رسانه ها، دستگاه های ورزشی، حوزه علمیه،فرهنگ وارشاد اسلامی،سازمان فرهنگی مهم است و باید پای کار بیایند.

⭕وی ادامه داد: با بازگشایی مجدد اصناف و بازار و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی در خردادماه سال جاری توسط شهروندان و همچنین اخذ تصمیمات نسنجیده و غیر کارشناسی مسئولان، شهر در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

⭕عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: دلیل ساده انگاشتن این همه‌گیری ویروس و نبود قاطعیت در خصوص تداوم محدودیت‌های ضروری در استان و شهر توسط مسئولان و متولیان این امر در ستاد کرونای استان، حجم زیاد بیماران مبتلا به کرونا در بندرعباس و سایر شهرهای استان آزاردهنده شده و نشان از کم اهمیت انگاشتن سلامت شهروندان دارد.

⭕وی با بیان اینکه هرمزگان دوباره با گسترش بی‌رویه بیماری کووید ۱۹ در شهرهای مختلف مواجه شده، ادامه داد: از مسئولان خواهشمندم در اسرع وقت چاره اندیشی کرده و با ایجاد مجدد محدودیت‌ها، از اجتماع مردم در خیابان‌ها و بازارهای محلی به‌طور جدی جلوگیری کنند.

⭕عسکری‌زاده خاطرنشان کرد: تقاضا دارم با جدیت تمام مصوبات ملی و ضرورت‌های محلی برای مقابله با کرونا، فرهنگ سازی و برخوردهای قضائی انجام شده و اجازه برگزاری جشن عروسی و تجمعات داده نشود، مجازات قضائی باید در انتظار خاطیان و افرادی که اقدام به فک پلمب می‌کنند، باشد.

⭕عسکری زاده با اشاره به اینکه پرستاران واقعا خسته شدند، تاکید کرد: تعداد نیروی امدادی و جهادی و بسیجی باید آموزش ببینند و به کمک پرستاران بروند و اگر لازم است نیرو و کادر درمان از سایر استانها بیاورند، در غیر اینصورت بندرعباس از کف رفته است.اگر این مساله از امروز به فردا بیفتد،شرایط وخیم تر می شود.

⭕عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که به مدت ۲ هفته تمام ادارات استان تعطیل شود تا بشود وضعیت موجود را کنترل کرد و همچنین با استاندار و نمایندگان استان در مجلس هم هر چه سریعتر جلساتی گرفته شود تا تکلیف را مشخص کنیم.

⭕وی تصریح کرد: بدون شک با حفظ همدلی و رعایت نکات بهداشتی با هم و در کنار هم این روزهای سخت را سپری خواهیم کرد و در آن روز که یقیناً به زودی خواهد آمد همه ما در دامن کوه زیبای گنو، باغات سیاهو و خلیج نیلگون فارس دوباره جمع خواهیم شد تا رنج این روزهای دشوار را فراموش کنیم.

⁦♨️⁩⭕سایر دستگاه ها در کنار شهرداری پای کار بیایند!

⭕موحدی نژاد معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در این جلسه گفت: در بحث تامین امکانات و هزینه هابرای ضد عفونی اماکن و بازارها سایر سازمانها مشارکت کنند.

⭕وی افزود: زمانی که کمتر اموات کرونایی داشتیم، در بحث تدفین و تغسیل اموات کرونایی کمک می شدیم اما اکنون تعداد آمار بالا رفته تمام مسوولیت به عهده سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس است،که همچنان نیازمند کمک هستیم.

⭕معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: برای تاکسی داران مکلف شده که بیش از سه نفر سوار نکنند و افراد باید حتما ماسک و دستکش داشته باشند.

⭕در این جلسه اعضای شورای اسلامی شورای اسلامی شهر بندرعباس با انتشار اوراق مالی اسلامی موافقت کردند

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.