تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
2

برگزاری کارگاه های توان افزایی زمینه ساز پویایی و کارآمدی تشکل های مردمی

  • کد خبر : 52056
  • 22 اسفند 1402 - 8:57
برگزاری کارگاه های توان افزایی زمینه ساز پویایی و کارآمدی تشکل های مردمی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت:برگزاری کارگاه های توان افزایی زمینه ساز پویایی و کارآمدی سازمان ها و تشکل های مردمی می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان؛ شامگاه یک شنبه ۲۰اسفند ماه، سمینار آموزشی یک روزه توان افزایی سازمان ها و تشکل های مردم نهاد استان با حضور محسن ولیئی معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور و برخی از مدیران حوزه مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، زارعی مدیر کل حوزه استاندار، برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی، معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداران، کارشناسان حوزه تشکل های فرمانداری ها و سازمان های مردم نهاد استان،در محل شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد.

احسان کامرانی با اشاره به اهمیت حوزه اجتماعی، عنوان کرد: تحولات و تغییرات اجتماعی در جامعه با سرعت بالایی در حال وقوع است.

وی ادامه داد: سرعت بالای تحولات اجتماعی و محدودیت منابع سبب شده دولت ها اختیارات خود را در حوزه مدیریت مسائل اجتماعی به مردم واگذار کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: سپردن امور به دست مردم قاعده مهم مردم سالاری است.

وی خاطرنشان، کرد: مشارکت مردم در پیشبرد امور جایگاه مهمی در دین مبین اسلام دارد و به طور ویژه پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (س) و مولای متقیان حضرت امام علی (ع) بر مشورت و مشارکت تاکید ویژه ای داشتند.

کامرانی گفت: توجه به جوامع محلی و توانمندسازی بانوان از مقولات مهمی است که در امر مشارکت اجتماعی نیازمند اهتمام ویژه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای بهره گیری از ظرفیت عظیم بانوان در حوزه مدیریت مسائل اجتماعی می تواند تحولات خوبی در این بخش ایجاد کند که تاکنون کم به آن پرداخته شده است.

وی در همین خصوص، گفت: بانوان در بخش های مختلف به ویژه زیست محیطی در قالب تشکل های مردمی دارای عملکرد عالی بوده اند.

کامرانی با اشاره به اهمیت وجود پیوست فرهنگی و اجتماعی در اجرای طرح های توسعه ای، رشد و پیشرفت، اظهار داشت: فقدان وجود پیوست فرهنگی و اجتماعی در اجرای طرح های توسعه ای آثار مخرب اجتماعی نظیر انواع آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در معرض تحولات بزرگ پیشرفت و رشد قرار دارد که این امر توجه به مسائل اجتماعی را همزمان با اجرای این طرحها دو چندان کرده است.

وی، تصریح کرد: هرمزگان به واسطه موقعیت ویژه، وسعت،جمعیت، برخورداری از سواحل و جزایر و وجود ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی آن را در بین استان های کشور متمایز کرده است.

کامرانی با اشاره به مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت قابل تحسین مردم هرمزگان در انتخابات اخیر، افزود: حفظ راهبردهای چهارگانه در هرمزگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نشان از بصیرت ، آگاهی و شعور بالای سیاسی در حوزه های مختلف است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، هرمزگان با اشاره به اهمیت توانمند سازی سازمان های مردم نهاد، خاطرنشان کرد: برنامه تحولی سازمان امور اجتماعی کشور به ویژه حوزه مشارکت های اجتماعی در تدارک برنامه های توانمند سازی سازمان ها و تشکل های مردم به اختصاص اعتبار به استان ها باعث پویایی و کارآمدی تشکل های مردمی می گردد.

وی افزود: آشنایی سازمان های مردم نهاد با شرح وظایف و ماموریت های تخصصی خود از دیگر دستاوردهای برگزاری کارگاه های توان افزایی است که نیازمند استمرار است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری طرح نهضت مشارکت اجتماعی از سوی معاونت مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در سطح ملی با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل های مردمی سازمان های مردم نهاد، تشکل های مردمی، گروههای جهادی،هیات مذهبی وغیره ضروری است همه فعالان در حوزه آسیب‌های اجتماعی در این طرح از طریق ثبت اطلاعات خود از طریق راههای ارتباطی اعلام شده اقدام نمایند.

کامرانی اظهار داشت: رویداد ایده پردازی و نوآوری اجتماعی نیز با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور در استان هرمزگان فراخوان عمومی آن اعلام شده است و از همه فعالان در حوزه اجتماعی دعوت می گردد در این رویداد نیز مشارکت نمایند.

شایان ذکر است در کارگاه آموزشی یک روزه ویژه سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی استان هرمزگان که با پیگیری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و همکاری سازمان امور اجتماعی کشور و مدیر کل حوزه استاندار در محل شرکت نفت ستاره با حضور قریب به ۱۰۰ سمن و تشکل مردمی برگزار گردید.
با پیش بینی کارگاه های متعدد آموزشی در حوزه مالیاتی، ثبت شرکت ها، قوانین و دستورالعمل های حوزه سازمان های مردم نهاد با حضور اساتید مجرب نظیر دکتر ولیئی ، کارشناسان مجرب سازمان امور اجتماعی کشور خانم ها فراهانی و بصیری، معاون اداره کل مالیاتی استان و رئیس ثبت شرکت های استان مطالب کاربردی برای سازمان های مردم نهاد استان هرمزگان و معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و کارشناسان حوزه تشکل های فرمانداری های تابعه استان تشریح و تبیین گردید.
در پایان این گردهمایی شرکت کنندگان از بخش های مختلف شرکت نفت ستاره خلیج در قالب اردوی راهیان پیشرفت بازدید بعمل آوردند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=52056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.