تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

برگزاری مسابقه منشوبه رانی در بندرعباس

  • کد خبر : 48208
  • 30 دی 1402 - 12:17
برگزاری مسابقه منشوبه رانی در بندرعباس

 

 

 

با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از برندگان مسابقه قایق‌های سنتی (منشوبه رانی) در جشنواره فرهنگی، ورزشی گردشگری خواجه عطا تقدیر شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، روز جمعه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ مسابقه سنتی منشوبه از سری برنامه‌های دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا، سبک زندگی ساحلی و دریایی در ساحل بندرعباس برگزار شد.

 

محمد احمدی زاده دبیر جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا در خصوص این مسابقه گفت: مسابقه سنتی منشوبه با حضور ۳۰ نفر در دو بخش زیر ۵۰ سال و بالای ۵۰ سال با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

 

او افزود: منشوبه رانی خواستگاهش در محله خواجه عطا است و از دیرباز تاکنون مردان محله هر صبح برای ماهیگیری و کسب رزق و روزی حلال با منشوبه خود به دریازده و با دست‌پر به خانه بازمی‌گشتند.

 

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به جشنواره خواجه عطا گفت: این جشنواره در راستای سیاست‌های توسعه دریا محور با همکاری اداره بنادر و دریانوردی و اداره‌کل ورزش و جوانان برگزارشده است.

 

او افزود: مهم‌ترین ویژگی این جشنواره خواجه عطا، تقویت ارتباط مردم و گردشگران با میراث ناملموس است چراکه بندرعباس مملو از آیین‌های سنتی است که برای مردم و گردشگران جذابیت دارد.

 

محسنی ادامه داد: تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها باعث بیشتر دیده شدن ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری شده است.

 

اجرای موسیقی سنتی و گروه موسیقی لیوا جزیره هرمز از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره فرهنگی، ورزشی خواجه عطا در بندرعباس بود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.