تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2
دکتر همتی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

برگزاری مراسم عروسی و ختم در سراسر هرمزگان ممنوع است/فرمانداران، بخشداران و دهیاران مسئول مستقیم رعایت مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا هستند

  • کد خبر : 22970
  • 03 آذر 1399 - 12:35
برگزاری مراسم عروسی و ختم در سراسر هرمزگان ممنوع است/فرمانداران، بخشداران و دهیاران مسئول مستقیم رعایت مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا هستند
ستاندار هرمزگان با تاکید بر اجرای دقیق و درست مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، فرمانداران، بخشداران و دهیاران را مسئول نظارت مستقیم بر رعایت مصوبات این ستاد، به ویژه در زمینه ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و ختم دانست.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های مدیریت کرونا،ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی به‌عنوان اصول ضرروی پیشگیری از بیماری کرونا، عنوان کرد: امیدواریم یکایک مردم برای تحقق شعار «هرمزگان بدون کرونا» تلاش کنند.

وی با درخواست از ائمه جمعه، علما، نخبگان و رسانه ها به‌منظور تببین و تشریح این شعار، ادامه داد: در این طرح یکایک آحاد جامعه اثرگذار هستند و باید ابتدا خود و خانواده را نسبت به رعایت اصول پیشگیری ملزم بدانیم.

استاندار هرمزگان افزود: مشارکت جمعی در زمینه رفع یک تهدید همه جانبه که کلیه فعالیت ها را به نوعی تحت تأثیر قرار داده، می تواند زمینه نابودی این ویروس منحوس را سرعت ببخشد.

همتی با توصیه به رعایت محدودیت های اخیر اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بیان داشت: مردم باید مراجعه حضوری به ادارات را کمتر کنند.

وی با اشاره به مصوبات امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: برگزاری مراسم عروسی و مجلس ختم در سراسر استان ممنوع است و با بانیان این مراسم ها برخورد قضایی خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکیه به قانون و رعایت الزامات و محدودیت های مصوب شده ستاد ملی و استانی از سوی مردم، نیاز به اقدامات سلبی نباشد، اما دهیاران، بخشداران و به‌ویژه فرمانداران در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند و باید نظارت لازم را داشته باشند.

همتی تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده و آمارهای اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، غالب افرادی که نتیجه نمونه گیری کرونا از آن ها مثبت اعلام شده، در مراسم عروسی، ختم و دورهمی های خانوادگی به این بیماری مبتلا شده اند و باید از انجام کلیه فعالیت های غیرضروری اجتناب شود.

وی اضافه کرد: فعالیت واحدهای تولیدی و تمام فعالیت های عمرانی باید با قوت و مانند گذشته با رعایت پروتکل های اعلامی در استان ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.