تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
10
استاندار هرمزگان

برگزاری مراسم‌های خانگی پنهانی علت افزایش مبتلایان کرونا در هرمزگان

  • کد خبر : 18304
  • 19 خرداد 1399 - 20:44
برگزاری مراسم‌های خانگی پنهانی علت افزایش مبتلایان کرونا در هرمزگان
استاندار هرمزگان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «آیا خود مردم رعایت کردند یا خیر»، گفت: متأسفانه همه مردم رعایت نکردند، عده‌ای قابل‌توجه فاصله‌گذاری را در نظر داشتند اما در مقابل افرادی این اصول را زیر پا گذاشتند. برای مثال موردی از برگزاری یک مراسم ختم در خانه‌داریم که ۵۷ نفر آلوده به ویروس کرونا شدند و یا مراسم پنهانی عروسی در منزل داشتیم که ۷۰ نفر بیمار شدند.

به گزارش هرمزگان امروز فریدون همتی در ارتباط تلفنی با برنامه صبحگاهی شبکه دوسیما، در انتهای الوند ضمن اشاره به وضعیت این استان در مواجهه با ویروس کرونا گفت: قبلاً این بحث وجود داشت که ویروس کرونا در هوای گرم از بین می‌رود اما با شروع فصل گرما در استان هرمزگان فهمیدیم که این ایده درست نیست.

وی با اشاره به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این استان گفت: اکنون فعالیت‌های تجاری، صنعتی و اقتصادی در استان هرمزگان از سر گرفته‌شده و به دلیل اینکه ترددهای اقتصادی و گردشگری در این بخش از کشورمان بالاست، شرایطمان بعد از آزادسازی فعالیت‌ها کمی متفاوت شد که آن‌هم به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری است.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «آیا خود مردم رعایت کردند یا خیر»، گفت: متأسفانه همه مردم رعایت نکردند، عده‌ای قابل‌توجه فاصله‌گذاری را در نظر داشتند اما در مقابل افرادی این اصول را زیر پا گذاشتند. برای مثال موردی از برگزاری یک مراسم ختم در خانه‌داریم که ۵۷ نفر آلوده به ویروس کرونا شدند و یا مراسم پنهانی عروسی در منزل داشتیم که ۷۰ نفر بیمار شدند.

استاندار هرمزگان با اشاره به این که در شرایط فعلی چه راهکاری باید اندیشیده شود، گفت: به نظرم محدودیت نمی‌تواند اثرگذار باشد باید کار فرهنگی رسانه‌ای کنیم تا مردم بیشتر توجه داشته باشند. درست است که فعالیت‌ها از سر گرفته شده است اما این به این معنی نیست که کرونا از بین رفته یا قدرت بیماری‌زایی آن کاهش‌یافته است. در حقیقت با محدودیت نمی‌توان همه مسائل را حل کرد بلکه باید فرهنگ‌سازی کرد تا همه از ماسک استفاده کنند. فروشگاه‌ها و اماکن باید از مواد ضدعفونی کنند. باید یاد بگیریم که هم زندگی را ادامه بدهیم و هم راهکارهایی داشته باشیم که بتوان جلوی شیوع این ویروس را گرفت.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.