تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
6

برگزاری طرح یک ساعت با محیط بان در شهر ستان سیریک

  • کد خبر : 12647
  • 23 آذر 1398 - 9:59
برگزاری طرح یک ساعت با محیط بان در شهر ستان سیریک

در ادامه این برنامه نشست هم اندیشی با معلمین و سایرمسئولین مدرسه راهنمایی دخترانه سیریک برگزار شد

به گزارش هرمزگان امروز:  محمد امین عربی رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیریک بابیان اینکه : 

برنامه یک ساعت با محیط بان دریک از مدارس راهنمایی دخترانه سیریک با موضوع آشنایی دانش آموزان با مسائل زیست محیطی و وظایف سازمان حفاظت محیط زیست  انجام گرفت .

در این برنامه آموزشی،   محیط بان حق شناس از اداره محیط زیست شهرستان سیریک  برای  دانش آموزان مطالبی درموردبرخی از مناطق و حیات وحش شهرستان سیریک ، شغل  محیط بانی وظایف آن،آلودگی وتخریب محیط زیست(قاچاق سوخت وآثار مخرب آن برجنگل های حرا و پیامدهای آن براکوسیستم منطقه )  و همچنین چگونگی همکاری و کمک دانش آموزان در حفظ محیط زیست  ونهادینه کردن فرهنگ  محیط زیست در خانواده ارائه گردید.

وی در ادامه این برنامه ی آموزشی در نشست با مسئولین ومعلمین مدرسه بابیان اینکه : بی شک نسبت به قبل مردم ما نسبت به مسائل زیست محیطی حساس تر شده اند . در اجرای هر طرح وپروژه ای در هر منطقه ابتدا ارزیابی زیست محیطی قبل از اجرا انجام می شود تا توان اکولوژیک منطقه ضمن ارزیابی از تخریب وپیامدهای دراز مدت آن در منطقه جلوگیری شود . حفاظت و صیانت از محیط زیست وظیفه ی همگانی است وهمه مردم کشورما ۸۰میلیون محیط بان هستند وبی شک دراین  وظیفه ی می بایست  بدرستی عمل نمائیم، زیرا ایندگان اقدامات وعملکرد مارا قضاوت خواهند نمود.

آموزش یکی از ارکان مهم در سطح ارتقای هر دانش از جمله دانش زیست محیطی می باشد ودانش آموزان ما به عنوان جامعه ی هدف می بایست با مسائل و معضلات بروز زیست محیطی بازبانی گویا وقابل درک آشنا شوند وبی شک معلمین عزیر ما به همراه سایرکارشناسان حوزه آموزش محیط زیست  نقش ارزنده ای در برخواهند داشت. 

گفتنی است :

سیریک یکی از شهرستان های استان هرمزگان دارای  پتانسیل بالای زیست محیطی و جذب گردشگر وتوریسم را دارا می باشد . این شهرستان در کرانه ی دریای عمان وازشمال به شهرستان میناب واز جنوب به شهرستان جاسک وازشرق به شهرستان بشاگرد واز غرب به دریای عمان محدود می شود . از جمله چشم اندازهای طبیعی آن شهرستان سواحل زیبای سیریک تاروستای گروگ و جنگل حرای آذینی می باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.