تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
5

برگزاری دوره توجیهی و هم اندیشی احیاء و باز سازی معادن شهرستان میناب

  • کد خبر : 11890
  • 03 آذر 1398 - 10:34
برگزاری دوره توجیهی و هم اندیشی احیاء و باز سازی معادن شهرستان میناب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از برگزاری نشست هم اندیشی احیاء و باز سازی معادن میناب با حضور کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان و معادنکاران شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز؛ خسرو بهرامی نژاد گفت : با توجه به اینکه مطابق قانون اصلاحی معادن وظیفه بازسازی و احیاء معادن به عهده سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گذاشته شده است، در این شهرستان اقدامات لازم با هماهنگی سازمان صمت و در راستای اجرای دستور العمل اجرایی ماده ۱۷ قانون معادن، احیا و بازسازی اراضی ملی متأثر از فعالیت معادن این شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود : در همین راستا دوره توجیهی و هم اندیشی جهت احیاء و باز سازی معادن با حضور امیر زاده رئیس اداره حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان، کرتی کارشناس حفاظت و نجفی مسئول امور شهرستان ها با معدنکاران این شهرستان برگزار گردید.

بهرامی نژاد ضمن اشاره به این موضوع که بازسازی و احیاء معادن صرفا به معادن متروکه، تخریب شده و یا غیرفعال اختصاص نداشته گفت: لازم است مجریان طرحهای بهره برداری از معادن و یا در صورت امکان در مرحله اکتشاف از همان ابتدای انجام فعالیت معدنی خود به این موضوع توجه داشته تا حداقل خسارت به عرصه های منابع طبیعی وارد شود.

وی افزود : دستور العمل مذکور شامل عملیات بیولوژیک و بیو مکانیکی از جمله  کاشت نهال ، درختکاری همچنین اجرای پروژه آبخیزداری جهت افزایش پوشش گیاهی ، بهبود وضعیت زیست محیطی ، جلوگیری از هدر رفت آب و تغذیه سفره های آب زیر زمینی می باشد .

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.