تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
1

برگزاری دوره آموزشی اصول برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها و گردهمایی ها 

  • کد خبر : 48102
  • 28 دی 1402 - 10:28
برگزاری دوره آموزشی اصول برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها و گردهمایی ها 

به گزارش هرمزگان امروز ، روابط عمومی‌های دانشگاه و واحدهای تابعه در خصوص اصول برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها و گردهمایی ها در کارگاه تخصصی یک روزه آموزش های لازم را فرا گرفتند.

دوره آموزشی اصول برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها و گردهمایی ها برای کارکنان واحدهای روابط عمومی تابعه دانشگاه علوم پزشکی با تدریس دکتر سیدرضا هاشمی زاده
دکترای علوم ارتباطات برگزار شد.

دکتر رویا جهانگیری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در برگزاری هرگونه مراسمی چه شخصی و فردی و چه سازمانی و ملی، به رعایت تشریفات نیاز دارد؛ گفت: بدون رعایت تشریفات و الزام سازوکارها، روابط بین افراد وشخصیت ها مخدوش می شود پس لازم است روابط عمومی ها هنگام برنامه ریزی، اجرا وارزیابی مراسم ها، اصول تشریفات را به دقت اجرا و رعایت کنند و به جایگاه سازمانی و شخصی افراد احترام بگذارند.

دکتر جهانگیری افزود: بدیهی است اجرا و برگزاری شایسته مراسم ها منوط به حضور فعالانه روابط عمومی ها و حمایت مدیران ارشد از برنامه های سازمان و مشارکت و همکاری دیگر واحدها با روابط عمومی است.

وی با عنوان اینکه مدیریت مراسم ها در سازمانها  غالبا برعهده روابط عمومی است؛  گفت: این مراسم ها به دسته های مختلف از جمله نشست ها، گردهمایی ها، نمایشگا هها و بازدیدها تقسیم می شود.

جهانگیری افزود: نشست ها یا مذاکره شامل: جلسه ها از جمله انواع مصاحبه استخدامی، مصاحبه مطبوعاتی، مصاحبه رادیویی و تلویزیونی، جلسه مدیران، گفت وگوها و نشست های صمیمی با کارکنان و… است. گردهمایی شامل: سمینارها، کنفرانس ها، جشن ها وعزاداری های مناسبتی و… است. نمایشگاه ها شامل: انواع نمایشگاهها، افتتاحیه، اختتامیه و…است. بازدیدها شامل: انواع اردوهای آموزشی، اردوهای تفریحی، بازدیدهای مدیران یا کارشناسان است.

دکتر جهانگیری با تاکید بر اینکه برای برگزاری مطلوب هرکدام از این چهاردسته روابط عمومی ها بایستی استانداردها، چک لیست ها و فلوچارت هایی را برای هرکدام به طور جداگانه طراحی کنند تا مجموعه اقدامات تشریفات به موقع و درست انجام شود؛ گفت: مدیریت تشریفات مجموعه ای از اقدامات متنوع وگسترده است که اگر بدون نیازسنجی وبرنامه ریزی انجام شود بی نظمی و چالشها و پیامدهای منفی در پی خواهد داشت.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.