تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
7

برگزاری جلسه ذیل کارگروه استانی مقابله با پدیده گردوغبار دراداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان

  • کد خبر : 18682
  • 27 خرداد 1399 - 10:52
برگزاری جلسه ذیل کارگروه استانی مقابله با پدیده گردوغبار دراداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان
این جلسه کارشناسی با حضور مایندگان حضور شرکت آب و فاضلاب ، آب منطقه ای ، برق و بخش حمل و نقل هوایی و ریلی تشكيل شد

به گزارش هرمزگان امروز: جلسه ذیل کارگروه استانی مقابله با پدیده گرد و غبار در خصوص بر آورد خسارتهای ناشی از پدیده گرد و در محل اداره کل حفاظت استان هرمزگان با حضور نمایندگان شرکت آب و فاضلاب ، آب منطقه ای ، برق و بخش حمل و نقل هوایی و ریلی تشکیل شد.

سلیمی زاده رئیس مرکز سنجش آلودگی محیط زیست هرمزگان بابیان اینکه : استان هرمزگان با ۲۸ کانون بحران گرد و غبار در جایگاه سوم کشوری بعد از خراسان و سمنان قرار دارد این کانون ها مساحت قریب به ۳۱۸ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان را تشکیل می دهد.

به منظور ارائه برنامه مدیریتی جهت کاهش و مقابله با پدیده گرد و غبار انجام برنامه های پایش و کسب اطلاعات دقیق از خسارت های ناشی از گرد و غبار امری ضروری است در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به اجرای طرح برآورد خسارت های ناشی از گرد و غبار بر منابع زیستی و اقتصادی در شش استان اصلی متاثر از گردوغبار از جمله استان هرمزگان نموده است.

وی تاکید کرد:
از مهمترین اهداف این طرح تعیین کل خسارت اقتصادی این پدیده بر اقتصاد کشور و بخش های مختلف اقتصادی ، شناسایی اثربخش ترین اقدامات برای مهار یا کاهش پدیده گرد و غبار از دیدگاه توجیه اقتصادی و تدوین دستورالعمل هایی برای برآورد خسارت اقتصادی این پدیده در بخش های مختلف است.

برای اجرای طرح اخذ اطلاعات از بخش های سلامت و بهداشت ، کشاورزی ، صنعت برق ، آب و فاضلاب ، صنعت حمل و نقل صورت می گیرد که دراین اقدام ضروری همکاری دستگاههای ذیربط می بایست هر چه بهتر انجام پذیرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.