تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
4

برگزاری جشنواره نارنگی در روستای جائر بخش احمدی شهرستان حاجی آباد

  • کد خبر : 48341
  • 02 بهمن 1402 - 12:15
برگزاری جشنواره نارنگی در روستای جائر بخش احمدی شهرستان حاجی آباد

جشنواره نارنگی در روستای جائر بخش احمدی با حضور کامرانی معاون سیاسی ، امنیتی استانداری هرمزگان ، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، احسان کامرانی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار کرد : مردم منطقه احمدی محصولی را تولید و برداشت می کنند که در دنیا کمیاب است و نتیجه زحمات شبانه روزی این مردم است که جای قدردانی و تشکر دارد.کامرانی افزود : خدواند نعمتی را برای ما قرار داده است و به شکرانه آن ما مسئولیت داریم با برنامه ریزی و حمایت دقیق این نعمت را قدر بدانیم و برای رشد تولید و اقتصادی کردن این محصول برنامه ریزی کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تشکر از کلیه دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره و تقدیر از کشاورزان منطقه ، گفت : روستای جائر به دلیل دارا بودن اقلیم مناسب، منطقه ای مناسب برای توسعه کشت نارنگی است.
عباس مویدی افزود : با تعامل و همکاری بین کشاورزان و سازمان جهادکشاورزی این محصول با رشد قابل توجهی روبرو شده و نهالستان خوبی در راستای توسعه این محصول، ایجاد شده است و اقدامات خوبی برای رونق نارنگی استان در حال انجام است.
مویدی با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد جایگاه ویژه ای در کشاورزی استان دارد گفت : این شهرستان در زمینه محصولات استراتژیک مانند گندم، کلزا و ذرت درصد قابل توجهی از تولید استان را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل این منطقه در بحث امنیت غذایی استان نقش مهمی را ایفا می کند. مویدی افزود: امیدواریم با همت کشاورزان پرتلاش این منطقه محصول نارنگی نیز مانند خرمای پیارم شهرستان حاجی آباد برند جهانی شود.
وی در ادامه گفت : باید از همه عوامل برگزاری این برنامه امید آفرین و همچنین تمامی افرادی که در راستای تولید محصولات کشاورزی در سطح استان نقش موثری دارند تشکر کرد. قابل ذکر است؛ یکی از بهترین مناطق رشد نارنگی به دلیل آب و هوای مناسب، مناطق کوهستانی شهرستان بندرعباس و حاجی آباد در استان می باشد.
پایان خبر /

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48341

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.