تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
7

برگزاری آیین تکریم مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان/منابع طبیعی زیربنای توسعه پایدار در کشور است

  • کد خبر : 24157
  • 02 دی 1399 - 10:43
برگزاری آیین تکریم مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان/منابع طبیعی زیربنای توسعه پایدار در کشور است
صبح روز دوشنبه یکم دی ماه آیین تکریم مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز، صبح دیروز با حضور علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، حجت الاسلام شرفی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی، دکتر بازدار معاون برنامه ریزی توسعه ، مدیریت منابع انسانی سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور، مهندس سجادی مسوول امور استانها سازمان جنگلها ، مراتع وآبخیزداری کشور و جمعی از مدیران استانی آیین تکریم مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان برگزار شد.

در این آیین امید ذاکری مدیرکل پیشین منابع طبیعی وآبخیزداری استان هرمزگان اظهار کرد: حفاظت رویکرد اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان بوده که با تجهیز یگان در راستای رویکرد حفاظت از منابع طبیعی اقدامات پیشگیرانه ای دراستان انجام شده است.

وی افزود: در طول ۵ سال خدمت در این اداره کل از تصرف بیش از ۶ هزار هکتاراراضی پیشگیری کرده و با کمترین امکانات اقدامات قابل ملاحظه ای داشتیم.

ذاکری همچنین ابراز داشت: حفاظت فنی از جنگلها جزء اولویتهای سازمان بوده ، حدود ۴ میلیون هزار هکتار از اراضی استان کاداسک ( مدیریت زمین) شده که تا آخر سال ۶ میلیون هزار هکتار کل اراضی استان تحت کاداسک قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اولین مجمع خیرین آبخیزداری توسط استان هرمزگان در سال ۹۴در کشور را ایجاد کردیم، افزود: صندوق توسعه منابع طبیعی در کشور را تاسیس کرده که امروز بیش از ۸ میلیارد تومان سرمایه دارد.

ذاکری ادامه داد: از نظر تعداد تشکلها رتبه اول کشوری به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان اختصاص دارد.

وی همچنین گفت: با یاری همکاران در این ۵ سال به صورت مداوم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در جشنواره شهید رجایی جز دستگاههای برتر تعیین شده است.

ذاکری افزود: در کشور جزء ۳ استان برتر در طرح کاداسک معرفی شدیم، بیش از ۳ هزار سازه آبخیزداری مشارکتی در استان احداث شد، ۷۳ پروژه خیرین در استان اجرا شده است، احداث سازه آبخیزداری را به یک مطالبه عمومی مبدل کردیم.

وی با بیان اینکه تمامی سعی این بوده که در راستای اهداف توسعه استان گام برداریم، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی زیربنای توسعه پایدار درکشور است .

محمدنور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نیز در این آیین ضمن قدردانی از تلاشهای امید ذاکری مدیرکل پیشین منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان اظهار کرد: در راستای اهداف سازمان جنگلها ، مردم استان مشارکت پذیر بوده و اقدامات خوبی در طرح های مشارکتی و خیرساز داشتند.

به گفته وی، منابع انسانی مجرب، متخصص و متدین مهمترین ظرفیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان می باشد.

موسوی، بهره گیری از ظرفیت منابع انسانی توانمند در راستای ماموریت این اداره کل را مهمترین سرمایه وجودی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان اعلام داشت.

وی ادامه داد: استان هرمزگان سرشار از ظرفیت در همه حوزه های شیلاتی و صنایع و … بوده و از لحاظ منابع طبیعی برای گسترش این حوزه ها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24157
  • منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.