تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
4

برنامه های توسعه ای هرمزگان با تکیه بر پشتیبانی علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها محقق می‌شود

  • کد خبر : 6537
  • 16 مرداد 1398 - 10:06
برنامه های توسعه ای هرمزگان با تکیه بر پشتیبانی علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها محقق می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: برنامه های توسعه ای هرمزگان با تکیه بر دانشگاه ها محقق خواهد شد، چون تحقق این برنامه ها نیازمند حضور دانشگاه ها و پشتیبانی علمی و استفاده از ظرفیت رشته های دانشگاهی مرتبط است تا منجر به درآمد و اشتغال شود.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در شانزدهمین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان توسعه دریا محور را محور اصلی توسعه هرمزگان برشمرد و عنوان کرد: با توجه به توانمندی های این استان در زمینه پرورش میگو، برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا دو سال آینده در هرمزگان برنامه‌ریزی و هدفگذاری شده است.
وی ادامه داد: با فعال سازی این ظرفیت شاهد اشتغالزایی و درآمدزایی گسترده‌ برای هرمزگان خواهیم بود.
استاندار هرمزگان افزود: محور اصلی توسعه استان هرمزگان با استفاده از ظرفیت دریا در حوزه شیلات و گردشگری است که مبتنی بر رعایت الزامات زیست محیطی و برنامه عملیاتی در حال انجام است و روند توسعه در حوزه شیلات با شتاب پیش می رود.
وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز جذب ۱۰ میلیون گردشگر برای استان هرمزگان هدفگذاری شده است.
همتی گفت: رونق تولید محصولات کشاورزی با توسعه کشت گلخانه ای از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای هرمزگان است.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه پرشتاب هرمزگان به دانشگاه تکیه خواهیم داشت و قطعاً برای اینکه توسعه مطلوبی در این استان داشته باشیم از توانمندی‌های دانشگاه های این استان و دانشگاهیان استفاده خواهیم کرد.
همتی تصریح کرد: از دانشگاه ها می خواهیم تا در طرح های توسعه ای هرمزگان مشارکت داشته و پشتیبانی علمی از آن را انجام دهند، تا بتوانیم این طرح‌ها را به شکل مطلوبی به سرانجام برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: از دانشگاه ها انتظار داریم تا با انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی کمک ویژه ای را برای طرح‌های در نظر گرفته شده برای هرمزگان داشته باشد.
وی اضافه کرد: تقویت ارتباط حوزه صنعت با دانشگاه ها در هرمزگان ضروری است و همچنین دانشگاه های این استان باید راه اندازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.
استاندار هرمزگان به اهمیت توسعه شهرستان بشاگرد اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان بشاگرد باید از نظر توسعه به سطح سایر شهرستان‌ها برسد و آمادگی داریم برای احداث دانشگاه در این شهرستان، زمین مورد نیاز را در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دهیم.
همتی تصریح کرد: همچنین آمادگی امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را داریم.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: برنامه های توسعه ای هرمزگان با تکیه بر دانشگاه ها محقق خواهد شد، چون تحقق این برنامه ها نیازمند حضور دانشگاه ها و پشتیبانی علمی و استفاده از ظرفیت رشته های دانشگاهی مرتبط است تا منجر به درآمد و اشتغال شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.