تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
2

بررسی راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروزبیماری در سایت های پرورش میگوی هرمزگان // سلامت مزارع پرورش میگو مهمترین اولویت آبزی پروری شیلات هرمزگان

  • کد خبر : 54070
  • 21 اردیبهشت 1403 - 10:54
بررسی راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروزبیماری در سایت های پرورش میگوی هرمزگان // سلامت مزارع پرورش میگو مهمترین اولویت آبزی پروری شیلات هرمزگان

با حضور مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات هرمزگان ، رئیس پژو هشکده میگوی کشور، مدیرکل دامپزشکی استان ، رئیس پژو هشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان آبزیان هرمزگان ،معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، رئیس گروه میگو شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین و بهره بردار ان شیلاتی جلسه هم اندیشی بررسی راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروز بیماری در سایت های پرورش میگوی هرمزگان در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران با تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی در مزارع پرورش میگو و مراکز تکثیر گفت: با توجه به اهمیت رعایت بهداشت در این صنعت، عدم رعایت این مهم، خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت که خوشبختانه شیلات هرمزگان گام های مهمی در این زمینه برداشته است .

وحید معدنی گفت: برای پیشگیری از بیماری فقط کنترل تراکم کافی نیست، بلکه مدیریت بهینه تولید با رعایت پروتکل ها می تواند تا حد زیادی در کنترل و پیشگیری از بیماری نقش داشته باشد.

وی افزود: کنترل کیفی غذاهای مصرفی میگوها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید پرورش دهندگان این موضوع را با حساسیت های ویژه دنبال نمایند.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فنی تکثیر و پرورش میگو بی شک در درجه اول به نفع خود بهره برداران و مزرعه داران است، بر رعایت آن‌ها و ارتقای مدیریتی در مزارع پرورش میگو تاکیدکرد.

مسعود بارانی افزود : ضروری است پرورش دهندگان بر اساس دستورالعمل برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری اقدام و توصیه های قرنطینه ای و بهداشتی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

بارانی اظهار کرد: پیشنهاد این اداره کل علاوه بر مراحل ذکر شده در دستوالعمل ها ضدعفونی استخرها در سایت‌های پرورش میگو شروع مراحل تغییر ساختار در مزارع میباشد.

وی یادآور شد: تمامی مراحل آماده سازی باید با هماهنگی و تحت نظارت کمیته پایش باشد.عدم اقدام به موقع پرورش دهندگان در این خصوص منجر به عدم صدور مجوز ذخیره سازی خواهد شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ضروری است تمامی دستگاه‌های دولتی مرتبط، اتحادیه‌های تکثیر و پرورش و انجمن آبزیان، در کنار هم اهتمام جدی را در جهت کنترل بیماری به کار گیرند.

مسعودبارانی اقدامات اصولی و بهداشتی برای قبل از ذخیره سازی و مدیریت و کنترل بیماری توسط دامپزشکی ، اصلاح ساختار بصورت پلکانی، آماده کردن طرح ضربتی برای سایت پرو رش میگوی تیاب و ارسال برای سازمان شیلات ایران و برگزاری جلسه بصورت وبیناری در جهت رفع بیماری AHPND،تعیین کارگروهی متشکل از اداره کل شیلات ، دامپزشکی ، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ، پژوهشکده میگو واتحادیه تولید کنندگان وصادر جهت تهیه وتصویب طرح کنترل بیماری ها ومدیریت تولید در کنار بیماری در سایت تیاب از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست خواند.

گفتنی است در این نشست حاضرین درجلسه به بیان مسائل و چالش ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=54070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.