تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3

بررسی جذب نیروهای استخدامی در صنایع بزرگ استان

  • کد خبر : 10076
  • 14 مهر 1398 - 9:06
بررسی جذب نیروهای استخدامی در صنایع بزرگ استان

دویست و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار و با حضور نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست بررسی وضعیت جذب نیرو در بنگاه ها و واحدهای اقتصادی و تولیدی فعال در استان هرمزگان، عنوان کرد: بر اساس گزارش تامین اجتماعی استان بیش از ۵۲ درصد افراد بیمه شده شاغل در بنگاه ها و واحدهای اقتصادی و تولیدی فعال در هرمزگان، نیروهای بومی و متولد این استان هستند و بیش از ۲۵ درصد نیروهای آنان نیز افراد دارای سابقه بیش از پنج سال سکونت و ماندگار در هرمزگان می باشند.

وی گفت: طبق این آمار بیش از ۷۵ درصد نیروهای شاغل در بنگاه های اقتصادی، صنایع و واحدهای تولیدی هرمزگان از نیروهای بومی و ماندگار این استان هستند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس گزارش تامین اجتماعی استان، هزار و ۴۰۱ نفر از افراد شاغل در پالایشگاه ستاره خلیج فارس از نیروهای بومی و متولد استان هرمزگان هستند که این رقم بیش از ۵۰ درصد نیروهای این مجموعه را تشکیل می دهد و با اضافه کردن ارقام نیروهای ماندگار و ساکن در استان، مجموع آن به بالغ بر ۷۰ درصد در پالایشگاه ستاره خلیج فارس می رسد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: همچنین ۸۱ درصد نیروهای شاغل در پالایشگاه نفت بندرعباس، بومی و ماندگار هرمزگان می‌باشند.

وی گفت: در مجموعه فولاد هرمزگان نیز بالغ بر ۶۵ درصد نیروهای شاغل، بومی و ماندگار استان هرمزگان هستند.

همتی اظهار داشت: این آمار و ارقام نشان می دهد که رویکرد و جهت گیری جدی بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان، استفاده از نیروهای بومی و ماندگار این استان است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دولت نیز در زمینه استفاده از نیروهای بومی دغدغه جدی دارد و ما به طور منظم این امر را به طور دقیق کنترل می‌کنیم و با بررسی گزارش ها هر جا که نیاز به اصلاح باشد، دستورات لازم را صادر می‌کنیم.

همتی تاکید کرد: ما با تمام توان برای ایجاد اشتغال گسترده برای نیروهای بومی هرمزگان و رفع مشکل اشتغال در حال تلاش هستیم و جذب نیروهای بومی استان در واحدها و بنگاه های فعال در هرمزگان رو به بهبود است.

وی اضافه کرد: صنایع و واحدهای تولیدی فعال در هرمزگان با کار جهادی در حال تلاش هستند و در کنار آن باید دغدغه محیط پیرامون و ایفای مسئولیت های اجتماعی را داشته باشند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: اعداد و ارقام موجود نشان دهنده، اشتغال خوب نیروهای بومی در بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان است و باید باز هم تلاش کنیم تا این میزان افزایش یابد.

در ادامه خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برگزاری این جلسه راحسب دستور استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی جهت بررسی و چگونگی جذب نیروهای استخدامی در صنایع بزرگ استان دانست و افزود: جذب نیروهای پیمانکاری در صنایع باید با اطلاع رسانی و شفاف سازی زیر نظر مدیرعامل و هیات مدیره شرکت صورت گیرد.

وی اظهار داشت: واحدهای بزرگ استان باید در دوره های زمانی سه ماهه گزارش تامین نیروهای شرکت را به دستگاههای متولی از قبیل استانداری، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت استان و تامین اجتماعی اعلام نمایند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: رعایت سهم ۷۰ درصدی تامین نیرو از محل نیروهای بومی استان در کلیه سطوح پرسنلی واحدهای بزرگ(کارگری، کارشناسی، مدیریت میانی و مدیریت ارشد) جز اولویت ها در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است در جلسه مذکور مدیر عاملان شرکت های بزرگ استان گزارش کاملی از وضعیت نیروهای استخدامی را ارائه نمودند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.