تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

بخشی از درآمد حاصله از کشفیات مواد مخدر باید به استان برگردد

  • کد خبر : 35273
  • 10 خرداد 1402 - 13:08
بخشی از درآمد حاصله از کشفیات مواد مخدر باید به استان برگردد

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم برگشت بخشی از درآمدهای حاصله از کشفیات مواد مخدر به این استان ، گفت : این درآمدها باید برای زیرساخت‌های درمان و نگهداری از معتادان متجاهر هزینه شود.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در دومین جلسه‌ میز تصمیم استان ، که با حضور معاونان استاندار و دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس جهت بررسی مسائل ، مشکلات و تصمیمات معطل بهزیستی استان برگزار شد ، اظهار داشت : با توجه به اینکه استان هرمزگان رتبه نخست کشفیات مواد مخدر را دارد باید بخشی از این درآمدها به استان بازگردد و در استان هزینه شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مراکز ماده ۱۶ بهزیستی، در مخالفت با پیشنهاد استفاده از سهم مشارکت اجتماعی صنایع برای تامین هزینه‌های جاری این مراکز افزود: نباید از مسئولیت‌های اجتماعی برای تامین هزینه‌های جاری استفاده شود بلکه باید مسئولیت‌های اجتماعی صرف کارهای ماندگار در استان شود تا برای مردم بماند.

نماینده عالی دولت، در بررسی مسئله‌ ناکافی بودن میزان ظرفیت کمپ ماده ۱۶ بهزیستی استان، دستوراتی جهت تامین اعتبار توسعه و تجهیز مرکز شماره ۲ نگهداری از معتادان متجاهر صادر کرد.

وی برای حل مشکلات تامین مواد غذایی کمپ‌های ماده ۱۶ نیز معاون هماهنگی امور اقتصادی را مامور کرد تا با تعریف یک طرح اقتصادی و درآمدزا در این مراکز بخشی از هزینه‌های موردنیاز مراکز تامین شود.

دوستی، با تاکید بر اینکه باید با اشتغال جلوی کشیده شدن معتادان بهبودیافته به خلاف را بگیریم، گفت: در سال گذشته ۵۱ هزار شغل در استان ایجاد شده است اما در هر حوزه‌ای از هر ۱۰ شغل ۲ شغل نصیب افراد بومی استان می‌شود از این رو می‌توان در این اشتغال‌های ایجاد شده سهمی برای معتادان متجاهر نیز قرار داد.

استاندار هرمزگان، همچنین دستوراتی جهت انتقال معتادان متجاهرِ غیر بومی با مشارکت دادستانی و شهرداری بندرعباس صادر کرد.

وی در بررسی طرح‌های نیمه تمام مسکن مددجویان و خانواده‌های دارای معلول تحت پوشش بهزیستی ، نیز تاکید کرد : اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل ۱۲۴ واحد مسکونی از طرق مختلف جذب خواهد شد و با مشارکت دولت، گروه‌های جهادی و نهادهای حمایتی تکمیل خواهد شد.

پایان خبر /

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=35273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.