تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

با تمام تلاش دامپزشکان متاسفانه دست چپ پلنگ هرمزگان قطع شد/آسیب شدید به بافت و استخوان دلیل قطع دست نازَک بود

  • کد خبر : 24148
  • 01 دی 1399 - 13:00
با تمام تلاش دامپزشکان متاسفانه دست چپ پلنگ هرمزگان قطع شد/آسیب شدید به بافت و استخوان دلیل قطع دست نازَک بود
شهاب الدین منتظمی اظهار داشت: سه شنبه هفته گذشته یک قلاده پلنگ در بشاگرد استان هرمزگان در یک تله فلزی گرفتار شده و با اطلاع همیاران به محیط زیست استان هرمزگان، نیروهای محیط زیست استان هرمزگان و دامپزشک اعزامی از استان فارس در روز جمعه نسبت به بیهوشی و زنده گیری این گونه اقدام و رادیوگرافی و سرم تراپی اولیه برای مداوای دست این حیوان انجام شد.

به گزارش هرمزگان امروز ، وی گفت: پس از بررسی های رادیو گرافی مشخص شد که شکستگی در استخوان دیده شده و رباط های دست آسیب دیده اند.

منتظمی ادامه داد: صبح روز یکشنبه این پلنگ با رعایت پروتکل های انتقال حیوانات وحشی و با هواپیما به تهران منتقل و به بیمارستان دکتر فتاحیان برای ادامه روند درمان انتقال یافت.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان گفت: این پلنگ پس از بررسی رادیوگرافی، متاسفانه علی رغم تلاش تمام نیروهای محیط زیست و دامپزشکان بر اثر نکروز استخوان های دست چپ که به دلیل فشار تله باعث عفونت و از بین رفتن بافت های دست شده و قابلیت جراحی و ترمیم را نداشت که این ماده پلنگ به اتاق عمل انتقال و دست حیوان به دلیل از بین رفتن بافت عصبی و استخوان ها قطع شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: پس از ریکاوری و به هوش آمدن حیوان اقدامات برای انتقال به کلینیک حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست انجام و این ماده پلنگ چهارساله در کلینیک حیات وحش پردیسان تحت مراقبت قرار دارد.

مدیرکل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست از تلاش های همکاران محیط زیست استان هرمزگان، تیم دامپزشکی بیمارستان دکتر فتاحیان و هواپیمایی ماهان برای نجات جان این پلنگ، تشکر و قدردانی کرد

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24148
  • منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.