تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

بازدید معاون رئیس جمهور و استاندار هرمزگان از پروژه احداث محورهای ارتباطی کریدور پسکرانه توسعه مکران در شهرستان بشاگرد

  • کد خبر : 24763
  • 16 دی 1399 - 11:40
بازدید معاون رئیس جمهور و استاندار هرمزگان از پروژه احداث محورهای ارتباطی کریدور پسکرانه توسعه مکران در شهرستان بشاگرد
دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، از پروژه احداث محورهای ارتباطی کریدور پسکرانه توسعه مکران در شهرستان بشاگرد، بازدید کرد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این بازدید ضمن تشریح جزئیات این پروژه، اظهار داشت: کریدور پسکرانه توسعه سواحل مکران در شهرستان بشاگرد شامل ۳۱ پروژه در حال اجرا به طول ۴۲۰ کیلومتر است که مجموع این پروژه ها نیازمند اعتباری معادل ۱۰ هزار و ۵۷۷میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری است.

وی افزود: راه ارتباطی بیخکهنو – دولت آباد – حاجی آباد سرحدی – شمسون به طول ۱۰۲ کیلومتر از جمله پروژه هایی که در کریدور پسکرانه توسعه سواحل مکران، ۲۷ کیلومتر آن در حال اجراست و شش روستا با جمعیت یک هزار و ۱۶۶ نفر را در بر می گیرد.

همتی عنوان کرد: ۱۶ کیلومتر از مسیر ۱۲۴ کیلومتری دوراهی پاهتک – ملکن – درنگ مدو – آخران در انتهای حوزه استحفاظی هرمزگان و در منطقه پشتکوه گافر دارای راه آسفالته، ۳۲ کیلومتر در دست مطالعه و ۷۶ کیلومتر از این محور، راه خاکی است که در حال کلنگ زنی و اجراست و ۳۰ روستا در این مسیر قرار دارند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: محور ارتباطی سردشت سگرکن – آخران در منطقه زیرکوه گافر نیز ۱۰۸ کیلومتر طول دارد که به عنوان مسیر ارتباطی ۲۳ روستا مورد استفاده قرار می گیرد و تا کنون ۶۸ کیلومتر از این مسیر خاکبرداری و بازگشایی شده و ۴۰ کیلومتر در حال بازگشایی و خاکبرداری است.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی پاهتک – وائن – درگوئن به محور میناب بشاگرد به طول ۴۳ کیلومتر در حال اجرا و بهسازی است، گفت: ۱۱ کیلومتر راه فرعی این مسیر آسفالته، ۱۹ کیلومتر آن در حال اجرا، هشت کیلومتر راه روستایی این محور بهسازی و پنج کیلومتر آن احداث شده است؛ با تکمیل این راه ارتباطی، ۹ روستا از مزایای آن بهره مند می شوند.

همتی عنوان کرد: راه ارتباطی سردشت – قلعه گنج مسیر ارتباطی دو استان هرمزگان و کرمان نیز ۱۳۵ کیلومتر طول دارد که ۶۰ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان هرمزگان قرار دارد و نیازمند بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.