تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
2

بازآفرینی، نسخه شفابخش حوزه مسکن است

  • کد خبر : 52180
  • 25 اسفند 1402 - 6:57
بازآفرینی، نسخه شفابخش حوزه مسکن است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه بازآفرینی نسخه شفابخش حوزه مسکن است، گفت: اگر به بازآفرینی شهری و کاهش بافت فرسوده توجه جدی شود بسیاری از چالش‌ها در حوزه مسکن رفع خواهد شد که شهرداری ها نقش موثری در این حوزه دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، محمد مرودی شامگاه پنج شنبه ۲۴ اسفند ماه در آخرین نشست آموزشی شهرداران استان در سال جاری، با بیان اینکه از شهرداران استان به دلیل همکاری شایسته ای در برگزاری انتخابات داشتند تقدیر کنم، افزود: اگر همت و همکاری شهرداران استان در برگزاری انتخابات نبود، نمی‌توانستیم در عرصه این رویداد مهم سربلند باشیم.

وی با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تاکید کرد: با در نظر داشتن ایام پایانی سال شهرداران نسبت به این موضوع توجه و اهتمام لازم را داشته باشند و مهیا کردن شهرها برای استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان را در دستور کار قرار دهند. 

وی تصریح کرد: ارائه خدمات‌به مسافرین باید به گونه ای باشد تا ضمن حفظ حرمت این ماه ، مسافرین محترم نیز بتوانند از خدمات مورد نیاز خود بهره لازم را ببرند.

مرودی افزود: همچنین در خصوص نهضت مسکن، شهرداران شهرهای استان جهت تسریع در ارایه خدمات در مسیر خانه دار شدن شهروندان باید در صدور پروانه و تسریع در پایان کار اقدامات لازم را بعمل آورند و کوتاهی در این زمینه بخشودنی نیست و باید موانع بر سر راه آن برداشته شود.

وی با تاکید بر لزوم صیانت از هویت شهری و تحقق معماری بومی و ایرانی تاکید کرد: از شهرداری‌ها انتظاراتی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به رعایت برنامه‌ریزی اصولی در حوزه جغرافیایی نظیر تحقق معماری ایرانی و اسلامی و صیانت از هویت شهری و … اشاره کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت:مسئله فوق نشان دهنده بخشی از فرهنگ جامعه است و فضاهایی همساز با هویت شهری موجب آرامش، امنیــت و مشارکت شهروندان میشود، این امر از وظایف ذاتی شهرداری است که شهرداران موظف به اجرای آن هستند.

مرودی با بیان اینکه شهرداران استان نسبت به مأموریت مهم خدمت‌رسانی در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای داشته باشند، تاکید کرد:  فعالیت شهرداران منجر به تقویت سرمایه اجتماعی نظام می‌شود و با توجه به نزدیکی شهرداران به مردم از این نزدیکی با ارائه خدمات مناسب به مردم و افزایش رضایتمندی، سبب تقویت سرمایه اجتماعی شویم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: شهرداران به عنوان افراد مسلط به قانون، لازم است تا با اقدامات پیشگیرانه به ویژه در نقاطی که بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم دارند، نسبت به نیروها کنترل داشته باشند و مانع از بروز تخلف شوند.

وی در پایان با بیان اینکه بازآفرینی نسخه شفابخش حوزه مسکن است، گفت: اگر به بازآفرینی شهری و کاهش بافت فرسوده توجه جدی شود بسیاری از چالش‌ها در حوزه مسکن رفع خواهد شد که شهرداری ها نقش موثری در این حوزه دارند. 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=52180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.