تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی خانوارهای کم درآمد هدف توسعه مشاغل خانگی است

  • کد خبر : 24953
  • 20 دی 1399 - 12:13
ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی خانوارهای کم درآمد هدف توسعه مشاغل خانگی است
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: توسعه مشاغل خانگی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار باعث افزایش توان اقتصادی خانوارها و اقشار کم درآمد می‌شود.

به گزارش هرمزگان امروز هادی ابراهیمی در نشست با سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان و بازدید از این واحد، افزود:

فضای خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه مشاغل خانگی در استان وجود دارد که در این خصوص نیاز به هماهنگی بیشتر میان دستگاه ها در استفاده از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی خانوار است.

وی ضمن تشکر از تلاش و همت جهاد دانشگاهی استان در راستای پیشبرد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با بالاترین سطح کیفیت، گفت: پیشران‌های ما آمادگی کامل برای ورود به فاز اجرای این طرح را دارند.

ابراهیمی افزود: با اجرای این طرح می‌توانیم در حوزه ماهیان زینتی، جلبک و میگوی خشک شده در کشور تبدیل به برند شویم. دانش و بازار این کار آماده است و تنها نیاز به شناسایی افراد نخبه در این حوزه و همچنین متقاضیان کار در این زمینه و ساماندهی آنان داریم، از این طریق معیشت حداقل ۵۰۰ خانوار تأمین می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: بسیاری از افراد، طرح‌های اشتغال بسیار خوبی دارند اما در زمینهٔ برندسازی، بازاریابی و فروش دچار مشکل شده‌اند که طرح مشاغل خانگی می‌تواند با آموزش این افراد اتفاقات خوبی را در سطح استان رقم زند.

وی با بیان اینکه ، اندیشکده تعاون در جهاد دانشگاهی کشور راه‌اندازی شده، اضافه کرد: علاقه‌مند هستیم این امکان در هرمزگان نیز توسط جهاد دانشگاهی استان در راستای گسترش آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی تعاونی‌ها در سطح استان فراهم شود چرا که ایجاد اندیشکده تعاون در جهاد دانشگاهی می‌تواند موجی از آموزش تعاونی‌ها را با رویکردهای جدید در استان ایجاد کند و نتایج بسیار خوب و ملموسی داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه نگاه وزارت کار نگاه انسان‌محور به موضوعات اقتصادی است، افزود: توسعه این منطقه نیازمند فرهنگ‌سازی و آماده‌سازی نیروی انسانی متخصص است که جهاد دانشگاهی می‌تواند برای ایجاد نگاهی انسان‌محور به سواحل مکران در استان ما را یاری کند.

ابراهیمی هدف همکاری و مشارکت با جهاد دانشگاهی استان را در کوتاه‌مدت، تمرکز بر روی طرح ملی مشاغل خانگی و هدف سازی برای اتصال افراد به بازار ، در میان‌مدت بحث آموزش تعاونی‌ها و در بلندمدت نیز توسعه انسان‌محور سواحل مکران ذکر کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز در این نشست، اظهار کرد: خوشبختانه مدلی از همکاری بین مجموعه وزارت کار و جهاد دانشگاهی شکل گرفته که از دل آن طرح‌های خوبی بیرون آمده است و این نشان از شناخت عمیق وزارت کار از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی دارد.

محمد دل‌پسند عنوان کرد: هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مطرح‌شده در خصوص همکاری جهاد دانشگاهی هرمزگان و اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قابل‌اجرا بوده و باید مقدمه‌ای باشد که جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک مجموعه چندبعدی در آینده در تمامی مناسبات فرهنگی و اجتماعی کشور همچون ارتقا شاخص‌های زیست در جمعیت کارگری، رفاه اجتماعی، ارتقاء شاخص‌های بنیادین کشور اعم از تورم، اشتغال و … نقش اول را ایفا کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24953
  • منبع : روابط عمومی وزارت تعاون .کار و رفاه اجتماعی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.