تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
8

اولین طرح ملی آموزش با محیط بان در روستای سگن بشاگرد

  • کد خبر : 9702
  • 07 مهر 1398 - 9:41
اولین طرح ملی آموزش با محیط بان در روستای سگن بشاگرد

در اولین طرح ملی آموزش یک یک ساعت با محیط بان در روستای سگن بشاگرد با حضور بخشدار مرکزی و رئیس اداره آموزش وپژوهش و روابط عمومی محیط زیست استان برگزارشد

به گزارش هرمزگان امروز، اولین طرح آموزشی سال تحصیلی ۹۸ در روستای سگن بشاگرد با حضور بخشدارمرکزی و روسای ادارات آموزش و روابط عمومی برگزارشد.

مطهره عابدینی رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در آیین گشایش این طرح در سال ۹۸ درروستای سگن بشاگرد افزود: این یک طرح ملی است و در مدارس روستاهایی که در مناطق حفاظت شده استان قرار دارند، اجرا می شود.

عابدینی افزود: محیط بانان در سطح استان آموزش های لازم را در راستای ارتقای سطح آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و آشنایی با وظایف محیط بانان را به دانش آموزان در سطح مدارس ارایه می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بشاگرد اکوسیستم نیمه‌کوهستانی و کوهستانی بشاگرد شرایط زیست گونه‌های مختلف جانوری را فراهم کرده‌است. خرس سیاه بلوچی ، پلنگ، بز کوهی، کفتار، گراز، گربه وحشی و انواع پرندگان در کوه‌های بشاگرد یافت می‌شود.

عابدینی ، خواستار مشارکت مردم در اجرای این طرح و حفاظت از محیط زیست شد و گفت: دانش آموزان به عنوان مخاطبان این طرح و آینده سازان کشور، می توانند از طریق آموزش هایی که محیط بانان به آنها می دهند، در حفاظت از طبیعت و کسب آگاهی بیشتر احساس مسئولیت کنند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان هرمزگان دانش آموزان را بهترین نماینده برای حفاظت از مناطق دانست و بیان کرد: در این طرح دانش آموزان اصول نگهداری از محیط زیست، درختان و وحوش را از طریق محیط بانان فرا می گیرند تا در آینده شاهد حداقل تعارض با محیط زیست باشیم.

عابدینی تعامل با مناطق زیست محیطی، آشنایی با محیط زیست، پوشش گیاهی و جانوری و تعامل با پدیده های محیط زیستی شناخت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان را از دیگر اهداف طرح ملی آموزش یک ساعت با محیط بان برشمرد.

درادامه محیط بان علی کریمی از محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در خصوص دوگونه مهم این منطقه خرس سیاه آسیایی و پلنگ از جمله زیستگاه ، چگونگی تشخیص آثار و ردپای آنها در طبیعت ، نقش مهم آنهادر چرخه اکوسیستم به ارائه پرداخت . وی در بخش دوم سخنان خود در اهمیت حفاظت از محیط زیست و مناطق بکر ، وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت محیط زیست و شغل محیط بانی توضیحاتی ارائه داد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.