تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

اولین دستگاه ماموگرافی شهرستان قشم به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 24305
  • 06 دی 1399 - 11:05
اولین دستگاه ماموگرافی شهرستان قشم به بهره برداری رسید
اولین دستگاه ماموگرافی شهرستان قشم در بیمارستان پیامبراعظم (ص) این شهرستان با حضور دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، علیرضا نصری فرماندار قشم و خیّر گرامی علی خوشبختی به بهره برداری رسید.

به گزارش هرمزگان امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تقدیر و تشکر از علی خوشبختی، خیّری که این دستگاه را با ارزش ۱۲ میلیارد ریال در اختیار بیمارستان قشم قرار داده، گفت: یکی از موارد مهم و ضروری که شدیداً در خانم ها باعث آسیب های جدی به بدن می شود، سرطان پستان است که تشخیص زود هنگام این بیماری فقط بوسیله دستگاه ماموگرافی انجام می شود.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به اینکه سرطان پستان ممکن است در کمتر از ۶ ماه موجب مرگ در فرد بیمار شود، افزود: خانم های بالای ۳۰ سال حتماً باید تست غربالگری سرطان را انجام دهند و هرگونه سهل انگاری در این کار می تواند باعث عدم تشخیص به موقع و نتیجه آن برداشتن توده سرطانی و بافت پستانی در فرد بیمار می شود که به دنبال آن استفاده از داروهای شیمیایی است که اثرات زیان باری برای بدن دارد.

بالاترین مقام بهداشت و درمان در استان هرمزگان با تأکید بر انجام تست غربالگری در شهرستان قشم، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان با همکاری بیمارستان با تدوین برنامه ای دقیق در سریع ترین زمان، غربالگری و مراقبت ها را در سطح شهرستان شروع کنند.

دکتر مریم هروآبادی، رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهرستان قشم هم با توجه به شیوع بالای سرطان پستان، وجود این دستگاه را از نیازهای ضروری شهرستان عنوان کرد و گفت: در گذشته به لحاظ بعد مسافت و هزینه های تحمیلی مختلف، بیماران تمایلی برای انجام تست در مرکز استان نشان نمی دادند.

دکتر هروآبادی اذعان کرد: با توجه به اینکه تست غربالگری سرطان پستان زمان بر است، روزانه حداکثر تا ۸ بیمار را می توان پذیرش کرد.

زنان بین ۳۰ تا ۵۰ سال سالانه و زنان بالای ۵۰ سال هر ۲ سال یکبار باید این تست غربالگری را انجام دهند.

در پایان افتتاح بخش ماموگرافی بیمارستان پیامبراعظم(ص) شهرستان قشم، رئیس این بیمارستان در جلسه ای عملکرد ۶ ماهه اخیر بیمارستان را تشریح کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اقدامات و کارهای انجام شده در این مدت را شایسته تقدیر دانست و از زحمات رئیس بیماستان و کادر درمانی تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24305
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.