تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
6
در دومین روز فجر ۴۲ صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری هرمزگان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

  • کد خبر : 26022
  • 18 بهمن 1399 - 11:15
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری هرمزگان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس
در دومین روز از دهه فجر در نشستی با حضور مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تفاهم نامه‌ی همکاری رد و بدل شد.

به گزارش هرمزگان امروز هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای‌ آنان بر اساس ارزش‌ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماموریت اصلی خود را صیانت از حقوق کودک و نوجوان می‌داند در این راستا از سازمان‌ها و فعالان حوزه کودک و نوجوان در انجام این مأموریت‌ها مشارکت و همکاری می‌پذیرد.

دراین‌صورت می‌توان در فضای صمیمی ناشی از تفاهم و همکاری متقابل دستگاه‌های متولی کودک و نوجوان، هم افزایی بهتری در راه رسیدن به آینده‌ای متعالی برای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم انتظار داشت.

در همین راستا در دومین روز از دهه فجر در نشستی با حضور مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تفاهم نامه‌ی همکاری رد و بدل شد.

در این مراسم که کارشناسان دو دستگاه حضور داشتند پروین پشتکوهی مدیر کل کانون هرمزگان اظهار داشت: ایران در طول تاریخ شاهد رشادت‌ها و مقاومت‌های قهرمانانی است، که در دفاع از حق و عدالت و مبارزه با ظلم ایستادگی کردند.

پشتکوهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی گفت: کانون پرورش فکری همواره در راه انتقال ارزش‌ها انقلاب به کودکان و نوجوانان ثابت قدم است و در همین راستا تمایل دارد از ظرفیت های موجود در دستگاههایی همچون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده نماید.

مدیرکل کانون هرمزگان افزود: در جنگ نابرابری که امروزه از صفحات موبایل و رایانه کودکان و نوجوانان ما را مورد حمله قرار داده است؛ رسالت دستگاه‌های فرهنگی بسیار خطیر است.

در ادامه سردار میرزایی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و امام خمینی(ره) با اشاره به کلام مولا علی علیه السلام اظهار داشت: هرگاه خداوند نعمتی به ما ارزانی می دارد با کفران نعمت از بقیه نعمت محروم می‌شویم.

وی اظهار داشت: انقلاب برای ما نعمت بزرگی است، نگه‌ داشت آن مهم‌تر از انقلاب است پس برای برای رسیدن به جامعه جهانی اسلامی و گسترش عدل در دنیا باید از انقلاب مراقبت نماییم.

در ادامه این مراسم مدیران کل دو دستگاه با امضا تفاهم نامه همکاری بر تعاملات دو دستگاه در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان استان هرمزگان تاکید کردند.

ایجاد زمینه‌های مناسب به منظور آگاهی افکار عمومی و آشناسازی کودکان و نوجوانان با دفاع مقدس، کشف علائق و استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه تولید محتواهای مرتبط با دفاع مقدس، ارائه مشاوره در زمینه های مختلف دفاعی، تلاش در جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با شهدای هشت سال دفاع مقدس به عنوان الگوهای ارزشمند و راستین در فعالیت های مراکز فرهنگی هنری کانون، فراهم شدن امکان دسترسی کودکان و نوجوانان و مربیان به تولیدات حوزه دفاع مقدس، تقویت و توسعه ی فعالیت های مبتنی بر مهارت های زندگی با تأکید بر انتخاب الگوی های صحیح، ارتقاء سطح دانش و آگاهی کارشناسان، مربیان و اعضای کانون در زمینه ی تاثیرات دفاع مقدس در جامعه و منطقه، افزایش دامنه ی فعالیت های کانون با به کارگیری مشارکت دستگاه ها، نهادها و سازمان های دولتی حاکمیتی و خصوصی، انجام و اجرای پروژه‌های مشترک بین دو اداره کل و توجه به اهمیت کار در فضای مجازی و امکان تولیدات مشترک به منظور انتشار در فضای مجازی از جمله اهداف این تفاهم نامه می‌باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.