تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
4

انعقاد تفاهم نامه تامین زمین احداث مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان هرمزگان

  • کد خبر : 24076
  • 30 آذر 1399 - 12:16
انعقاد تفاهم نامه تامین زمین احداث مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان هرمزگان
با هدف تأمین زمین احداث هزار و 200 مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده های شاهد و ایثارگر در استان هرمزگان، تفاهم نامه ای بین استاندار هرمزگان و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به امضاء رسید.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست امضاء تفاهم‌نامه تامین زمین احداث مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده های شاهد و ایثارگر استان هرمزگان، با بیان اینکه هرمزگان از ظرفیت های متنوع و بزرگی بهره‌مند است، عنوان کرد: اقدامات خوبی در راستای افزایش منابع درآمدی برای خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام شده است.

وی ادامه داد: دولت در زمینه ارائه خدمات به خانواده های شهدا و ایثارگران از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد و این آمادگی وجود دارد با تشکیل تعاونی و اعطای تسهیلات، زمینه ورود ایثارگران به بخش کشاورزی که جزء مشاغل کلیدی است، فراهم شود.

استاندار هرمزگان افزود: مهارت آموزی فرزندان خانواده های شاهد و ایثارگر، امکان بهره گیری از توانمندی این نیروها را در صنایع استان تسهیل می‌کند که در همین راستا اقدامات مطلوبی از سوی بنیاد شهید استان هرمزگان با حمایت مجموعه دولت در استان صورت گرفته است.

همتی اظهار داشت: حفظ کرامت خانواده های ایثارگر، وظیفه یکایک شهروندان و مسئولان کشور است و ما به عنوان متولیان دولت در هرمزگان، از هیچ مساعدتی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با انعقاد تفاهم نامه و اختصاص زمین برای ساخت مسکن ایثارگران، مشکل تأمین مسکن تمامی ایثارگران هرمزگان رفع خواهد شد.

سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این نشست با اشاره به قانون استفساریه بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه، بیان داشت: بر این اساس، تمامی مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در زمان برنامه پنجم توسعه در دستگاه‌های اجرایی به هر نحوی شاغل بوده‌اند باید تبدیل وضعیت استخدامی پیدا کنند.

وی ادامه داد: درحوزه اشتغال به دلیل شرایط پیچیده کشور، شش گام “استفاده از ظرفیت‌های قانونی، سفرهای استانی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با وزارت صمت و راه و شهرسازی و پیگیری بند ج ماده ۸۸” برای رفع اشتغال جامعه ایثارگری برداشته شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: در بند (ج) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه بر اشتغال ایثارگران تأکید شده و دولت موظف شده تا پایان این برنامه زمینه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان را در ادارات دولتی فراهم آورد.

اوحدی اضافه کرد: براساس بند (ذ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه تبدیل وضعیت نیروها باید تا پایان این برنامه اتفاق بیفتد که در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات ایثارگران نیز به این امر تأکید شده است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه ساماندهی اشتغال و کارآفرینی و ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان هرمزگان منعقد شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.