تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
6
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان خبر داد:

امکان اتصال ۱۰ هزار خانوار روستایی در هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد

  • کد خبر : 24719
  • 15 دی 1399 - 11:21
امکان اتصال ۱۰ هزار خانوار روستایی در هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: با ارتقاء ۴۹ سایت تلفن همراه در ۶۹ روستا با ۹۹۲۸ خانوار و جمعیت ۳۶ هزار و ۲۷۵ نفر، امکان اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات، فراهم شد.

به گزارش هرمزگان امروز ، نازنین شیبانی در نهمین جلسه توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی شهرستان بشاگرد که در راستای بررسی آخرین اقدامات انجام شده در راستای دستور استاندار هرمزگان و مصوبه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: در پروژه بشاگرد اقدامات خوبی در حال انجام است و با پیگیری های استاندار هرمزگان و تلاش شبانه روزی مدیران مربوطه استان بزودی پروژه بشاگرد افتتاح می شود.

وی افزود: در خصوص احداث ۹ دکل ۶۰ متری در شهرستان بشاگرد توسط شرکت ایرانسل با دستور استاندار هرمزگان تاکنون جاده دسترسی به ۶ نقطه مورد نظر در شهرستان بشاگرد ایجاد شده است.

شیبانی ادامه داد: استانداری هرمزگان طبق زمانبندی اعلام شده نسبت به ایجاد و تسطیح جاده های دسترسی محل نصب ریپیتر ها اقدام نموده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ۳۲۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی توسط شرکت مخابرات شامل ۲۱۵ کیلومتر در شهرستان بشاگرد و ۱۰۵ کیلومتر در شهرستان حاجی آباد، گفت: هم اکنون در شهرستان بشاگرد توسط شرکت مخابرات حدود ۱۰۵ کیلومتر حفاری انجام شده است و ۲۴ کیلومتر فیبر گذاری شده است و در شهرستان حاجی آباد در سیاهو و سرگز احمدی توسط شرکت مخابرات ۹۵ کیلومتر حفاری انجام شده و ۷۲ کیلومتر فیبر گذاری شده است.

وی با اشاره به ایجاد و ارتقاء ۷۵ سایت تلفن همراه اول توسط شرکت مخابرات در استان هرمزگان، بیان کرد: ارتقاء سایت های همراه اول در روستاهای تیدر ، دورمیش ، کوه حیدر ، بلبل آباد ، آمیگی و دهندر شه بابک از توابع شهرستان بشاگرد و روستاهای سرزه خاروک ، سمسیلو ، زرتو ، گهره ، ننگ بنگلایان و حسین آباد از توابع شهرستان بندرعباس و روستاهای پور، کلیتوییه ، کش رودخانه و طارم از توابع شهرستان حاجی آباد و روستاهای هوشدان ، بندبست ، پیوشک و هیمن از توابع شهرستان جاسک و روستاهای بو جبرائیل ، انجیره ، چیروپیه و هیرو از توابع شهرستان بندرلنگه های و روستاهای گچوییه ، گاوبری ، فاریاب رودبار از توابع شهرستان بستک و روستاهای جم انبه ، مسافر آباد و کردی شیرازی از توابع شهرستان رودان و روستاهای چاهو شرقی ، دفاری و گوری از توابع شهرستان قشم ، شهر جدید علوی و گیشو از توابع شهرستان بندرخمیر و مغدان از توابع شهرستان پارسیان و روستای شامردی از توابع شهرستان سیریک و روستاهای کناراسماعیل و تمبک از توابع شهرستان میناب جمعا ۴۰ روستا توسط شرکت مخابرات استان صورت پذیرفته است.

شیبانی اضافه کرد: روستاهای نخل جمال از توابع شهرستان بندر لنگه ، سرارو از توابع شهرستان سیریک و برکه لاری از توابع شهرستان بستک نیز به پهنای باند سیار متصل است.

وی خاطرنشان کرد: با ارتقاء ۴۹ سایت مذکور بستر لازم جهت اتصال ۶۹ روستا با ۹۹۲۸ خانوار و جمعیت ۳۶۲۷۵ نفر به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد.

شیبانی تصریح کرد: احداث سه نگه دکل ۷۲ متری در دهستان کوشا احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد توسط شرکت همراه اول انجام می شود که با احداث این ریپیتر ها بستر لازم جهت ارتقاء سه سایت همراه اول و سه سایت ایرانسل تامین می شود.

وی با اشاره به ارتقاء ۸۶ سایت شرکت ایرانسل عنوان کرد: ارتقاء سایت روستاهای شهر شیب از توابع شهرستان بشاگرد و سراح شهدادی از توابع شهرستان حاجی آباد ، آغوشک دل از توابع شهرستان جاسک و پا منبر از توابع شهرستان میناب جمعا ۴ روستا توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل صورت پذیرفته که با ارتقای سایت های مذکور بستر لازم جهت اتصال ۱۱ روستا به ۱۱۰۹ خانوار و ۵۲۲۴ نفر جمعیت به شبکه ملی فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: جهت بهبود پوشش دهی برای ۷ مورد از ریپیتر ها تکنولوژی ۲G 3G 4G در نظر گرفته شده است که این ۱۷ ریپیتر پوشش ۱۳ روستا و جاده های دسترسی به آنها را تامین خواهد نمود و جاده دسترسی برای دو ریپیتر دیگر توسط فرمانداری بشاگرد در حال اجراست.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.