تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
5

اقدامات موثری برای کنترل و مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی استان هرمزگان انجام شده است

  • کد خبر : 3983
  • 25 خرداد 1398 - 12:10
اقدامات موثری برای کنترل و مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی استان هرمزگان انجام شده است

استاندار هرمزگان گفت: مجموعه اقدامات موثری برای کنترل و مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی استان هرمزگان انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با بیان اینکه مجموعه اقدامات موثری برای کنترل و مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی استان هرمزگان انجام شده است، عنوان کرد: از روز نخست بروز این پدیده پیگیری های لازم از طریق تماس با وزیر کشور انجام شد و با دستور دکتر رحمانی فضلی تمامی امکانات در راستای مدیریت بحران هجوم ملخ ها به کار گرفته شد.
وی ادامه داد: تمامی امکانات و منابع استان برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی به کار گرفته شده و توانسته ایم تمامی درخواست های سازمان جهاد کشاورزی استان در این راستا را برآورده کنیم.
استاندار هرمزگان افزود: مردم استان نیز در شهرستان‌هایی که درگیر پدیده هجوم ملخ ها بودند، مشارکت خوبی برای مبارزه داشتند و امکانات خود را پای کار آوردند.
وی گفت: وزرای کشور و جهاد کشاورزی به طور منظم پیگیر این امر در استان بوده و دستورات لازم را صادر کردند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار داده شده مبنی بر موج جدید هجوم ملخ ها به استان هرمزگان، تمامی دستگاه های مرتبط در آماده باش کامل هستند و امکانات لازم بر اساس اعلام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به کار گرفته می شود.
همتی بیان داشت: نیروهای بسیج، سپاه و ارتش در استان نیز برای همکاری آمادگی لازم را دارند و طبق تقاضای سازمان جهاد کشاورزی استان، امکانات خود را به مناطق مورد نظر اعزام خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما حفاظت از مزارع کشاورزی و باغات استان است، اظهار داشت: با توجه به حجم گسترده هجوم ملخ ها، باز هم نیازمند همراهی و مشارکت مردم در راه مبارزه هستیم.
وی تاکید کرد: مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی اولویت مهم استان است و باید با همه امکانات حداکثر مبارزه صورت گیرد.
محمدرضا درگاهی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به جدیت، پیگیری و صدور دستورات ویژه از سوی دکتر همتی استاندار هرمزگان، این استان عملکرد قابل قبولی در مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی داشته است.
وی گفت: در تمامی شهرستان های درگیر این پدیده در هرمزگان ستادهای مدیریت بحران تشکیل شده و امکانات لازم برای مقابله با این پدیده به کار گرفته شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان الگوی مشارکت مردم در مبارزه با ملخ های صحرایی بوده و در سطح بسیار بالایی مردم این استان در مبارزه با این پدیده مشارکت داشته اند.
درگاهی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته طی ۱۰ روز آینده شرایط ویژه ای در خصوص موج جدید هجوم ملخ های صحرایی خواهیم داشت و باید تمامی امکانات نهادها و دستگاه ها از جمله بسیج، سپاه و ارتش برای مبارزه به کار گیری شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.