تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3

افکار پریشان یک مرد قصه‌ای از باورهای مردم میناب است

  • کد خبر : 5002
  • 13 تیر 1398 - 9:20
افکار پریشان یک مرد قصه‌ای از باورهای مردم میناب است

نمایش “افکار پریشان یک مرد” به نویسندگی جعفر قاسمی و کارگردانی ابوالقاسم احدیان و کاظم ذاکری که از ۹ تیرماه به روی صحنه رفته است تا ۱۴ تیر در پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه می‌رود.

کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با هرمزگان امروز، افزود: نمایش “افکار پریشان یک مرد” در مورد شخصیتی است به نام یدالله، مردی که به دنبال خودش می‌شود و می‌خواهد خودش را پیدا کند.
کاظم ذاکری تصریح کرد: در افکار پریشان خودش سفری در زمان دارد و با آدم‌های متفاوتی آشنا می‌شود از جمله دیوانه‌ای که ادعا می‌کند او را پیداکرده و یا قاب عکسی که فکر می‌کند ناجی این شخص است.
وی اظهار کرد: این نمایش در جشنواره ققنوس از طرف داوران به‌عنوان کار دوم شناخته شد، همچنین در این جشنواره مقام بازیگری دوم مرد، بازیگری سوم زن و نویسندگی دوم هم دریافت کرد.
ذاکری با اشاره به اینکه شاهد استقبال خیلی خوبی از تماشاگران هستیم، اظهار کرد: بعد از جشنواره ققنوس تصمیم گرفتیم در بندرعباس اجرای عمومی بگذاریم و خدا رو شکر که سومین اجرا را هم با استقبال مناسب مردم پشت سر گذاشتیم.
نویسنده این نمایش در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: افکار پریشان یک مرد در واقع قصه‌ای بود که از باورهای منطقه میناب بهره می‌گرفت.
جعفر قاسمی تصریح کرد: در باور ما به این شکل تعریف می‌شد که آدم‌هایی وجود داشتند به نام نسناس، خدا قبل از اینکه آدم را خلق کند نسناس را خلق کرد و این موجود آن‌قدر ظلم کرد که خداوند نسناس را از بین برد.
وی اضافه کرد: تنهایی یک انسان امروزی و افکار پریشانش را در نمایش افکار پریشان یک مرد به روی صحنه آوردیم.
به گزارش هرمزگان امروز، در این نمایش راهب ذاکری نقش سیف الله، کاظم ذاکری نقش یدالله، اسماعیل صالحی نقش قاب عکس، خانم زینب رسولی نقش مادر، خانم درسا علی آبادی نقش دختر، آقای عرفان سهرابی نقش همکار بابا زار و ابوالقاسم احدیان نقش بابازار به ایفای نقش می پردازند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5002

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.