تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
0

افزایش ۶۰ درصدی استفاده از خدمات ماموگرافی در بیمارستان قشم

  • کد خبر : 52963
  • 25 فروردین 1403 - 1:03
افزایش ۶۰ درصدی استفاده از خدمات ماموگرافی در بیمارستان قشم

به گزارش هرمزگان امروز ، تعداد ۲۱۲ نفر از ساکنین جزیره قشم از خدمات ماموگرافی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ بهره‌مند شده‌اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشت

دکتر سید محمود احمدی، رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم، با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان، گفت: ماموگرافی بهترین روش تشخیص این بیماری است و می‌تواند به تشخیص زودهنگام این بیماری کمک کند.

وی افزود: این خدمت توسط دو متخصص رادیولوژی خانم در بیمارستان انجام می‌شود و بانوان بالای ۴۰ سال می‌توانند در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه با مراجعه به این مرکز از خدمات ماموگرافی بهره‌مند شوند.

دکتر احمدی در ادامه به ضرورت انجام معاینات دوره‌ای و غربالگری سرطان پستان در بانوان تاکید کرد و گفت: علاوه بر ماموگرافی، بانوان باید به طور منظم توسط پزشک معاینه شوند و در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک، به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم در ادامه به عوامل پیشگیری از سرطان پستان اشاره کرد و گفت: پرهیز از مصرف سیگار و الکل، انجام ورزش منظم و داشتن رژیم غذایی مناسب از جمله مواردی هستند که می‌توانند در کاهش خطر ابتلا به این بیماری نقش موثری داشته باشند.

وی در پایان از بانوان خواست تا با رعایت سبک زندگی سالم و انجام معاینات دوره‌ای، در جهت پیشگیری از سرطان پستان گام بردارند.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=52963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.