تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
3

افزایش صادرات و ترانشیپ کالا در هشت ماهه اخیر

  • کد خبر : 14412
  • 13 بهمن 1398 - 10:08
افزایش صادرات و ترانشیپ کالا در هشت ماهه اخیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۳۱۱ هزار تی.ای.یو کانتینر طی ده ماهه سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: “اله مراد عفیفی پور” با ارایه آخرین آمار و ارقام استخراج شده در خصوص کارنامه عملیات کانتینری بندر شهید رجایی طی ده ماهه سال ۹۸، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۹۲۳ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و ۱۱۰هزار و ۲۲۴ هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۱۴۴ هزار و ۹۶۴ TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: حجمی بالغ بر ۲۴۵ هزار TEU کانتینر با رشد ۶,۵ درصدی طی ده ماهه سال جاری از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

وی از جابجایی ۳۱۱ هزار و۲۴۵ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی با افزایش ۵,۱ درصدی و ۴۰۹ هزار TEU کانتینر وارداتی طی ده ماه گذشته خبر داد.

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که با ۸,۵ میلیون TEU کانتینر ظرفیت سالانه، تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.