تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4
باحضور وزیر تعاون و کار:

افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در هرمزگان

  • کد خبر : 25676
  • 09 بهمن 1399 - 11:20
افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در هرمزگان
​با حضور "محمد شریعتمداری" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت متبوع در هرمزگان، مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان همزمان با افتتاح 24 مرکز در سراسر کشور در بندرعباس به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش هرمزگان امروز این مرکز ( مرکز مهر ایرانیان ) به مساحت ۷ هزار متر مربع و با ظرفیت اسمی ۱۵۰ نفر به بهره برداری رسید.

مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد پنج کارگاه مهارت آموزی دارد.

در حاشیه افتتاح این مرکز، ” هادی ابراهیمی” مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه معتادان بهبود یافته نیاز به حمایت های روانی و اجتماعی بالایی دارند و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: بهبود یافتگان اعتیاد، به کاریابی های استان جهت اشتغال به کار معرفی می شوند.

طول درمان فرد معتاد در مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان به مدت یکسال است که در طول این مدت، افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار گرفته و در کنار درمان این افراد، خانواده های آنان نیز آموزش های لازم را کسب می کنند.

غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به فعالیت های بهزیستی در ۴۰ سال اخیر در خصوص پیشگیری، درمان وکاهش آسیب اعتیاد اظهار داشت: در حوزه درمان اعتیاد مراکز درمانی سرپایی، اقامتی و کاهش آسیب به صورت مراکز گذری ، شلترها و دی آی سی ها در شهرستان های مختلف فعال هستند.

در حوزه پیشگیری نیز برای گروه های هدف به ویژه گروه ‌های در معرض آسیب مانند کودکان و نوجوانان آموزش‌های صحیح و اصولی و همچنین آگاه‌سازی از عوارض ناشی از مصرف مواد اعتیادآور بصورت غیر مستقیم و از طریق بازی و آموزش مهارت‌های زندگی و با بهره گیری از بستر فضای مجازی انجام می گیرد.

رنجبر به رویکرد متفاوت برنامه‌های مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد برای بهبود افراد معتاد اشاره کرد و گفت: رویکرد این مرکز مبتنی بر رویکرد درمانی اجتماع محور و استمرار درمانی است.

در این مراسم ویدیو کنفرانس، مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در ۲۳ استان دیگر نیز به صورت همزمان افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25676
  • منبع : روابط عمومی وزارت تعاون .کار و رفاه اجتماعی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.