تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8

استفاده از ظرفیت جوانان نخبه در توسعه پایدار شیلات//استقبال از ایده ها و نوآوری های شیلاتی در شیلات هرمزگان

  • کد خبر : 26031
  • 18 بهمن 1399 - 11:42
استفاده از ظرفیت جوانان نخبه در توسعه پایدار شیلات//استقبال از ایده ها و نوآوری های شیلاتی در شیلات هرمزگان
مدیر کل شیلات هرمزگان در دیدار با دو نفر از مهندسان جوان و دانشگاهی در صنعت شیلات با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در توسعه بیش از پیش شیلات گفت: استقبال از ایده ها و نوآوری های شیلاتی در اولویت برنامه های شیلات هرمزگان قرار دارد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر عبدالرسول دریایی با بیان اینکه بدون شک نو آوری در کنار اعتماد به نسل جوان و نخبگان در هر علم و صنعتی می تواند بستر ساز پیشرفت و توسعه باشد تصریح کردکه شیلات هرمزگان نیز در همین راستا همواره سعی دارد از ظرفیت های عظیم جوانان نخبه هرمزگان و جامعه دانشگاهی استفاده کند.

وی با بیان اینکه با وجود رشد جمعیتی جهان ، بدون شک در آینده وابستگی غذایی به دریا و آبزیان پرورشی بیشتر خواهد شد گفت: از همین رو شیلات هم در بحث امنیت غذایی و هم اشتغال به ویژه در استان هرمزگان بسیار حائز اهمیت است و حمایت از آن لازمه تامین امنیت و اشتغال است.

دریایی با اشاره به محدود بود منابع چه در دریا و چه در خشکی و همچنین افزایش روزانه نیاز بشر به منابع مختلف اظهار داشت: به کار گیری ظرفیت نخبگان ، دانشگاهی و استفاده از راهکارهای ایشان در این زمینه می تواند کارگشا باشد.

در این نشست با تاکید بر توسعه فن آوری های جدید در توسعه آبزی پروری و در دستور کار قرار گرفتن استفاده از سطوح کمتر با تولید بیشتر، بر توجه به پرورش متراکم میگو، پرورش ماهی در قفس، تکثیر ماهیان دریایی و پرورش ماهی دریایی در سیستم مدار بسته تاکید شد.

گفتنی است هرمزگان با بهره مندی از ظرفیت های حوزه آبزی پروری و صید و صیادی به عنوان قطب شیلاتی کشور مطرح ست.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.