تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
6

از دانش آموزان بشاگردی که در جشنواره همیار محیط زیست فعال بودند تقدیرشد

  • کد خبر : 9696
  • 07 مهر 1398 - 9:23
از دانش آموزان بشاگردی که در جشنواره همیار محیط زیست فعال بودند تقدیرشد

در این جشنواره۱۱۰ اثر ازروستاهای سگن ، سگرکن ، زمین عباسو، دهبست میخن، دزکا، میهان وکهورکان شهرستان بشاگرد ارسال شد که از لحاظ ارسال تعداد آثارشهرستان بشاگرد در رتبه دوم بعداز شهر ستان بندرعباس را به خود اختصاص داده است

به گزارش هرمزگان امروز:

دربرنامه تقدیراز دانش آموزان برتر بشاگردی که در جشنواره همیار محیط زیست که در روستای سگن با حضور بخشدار ودهیاران روستاهای مذکور، روسای ادارات آموزش وپژوهش و روابط عمومی و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل برگزارشد.

در این برنامه لطف الهی بخشدار مرکزی شهر ستان بشاگرد ضمن تقدیروتشکر از حضورمسئولین این اداره کل در روستای محروم سگن بشاگرد بابیان اینکه : همانطور که می دانیم مسئله محیط زیست ، یک مسئله جهانی و فرامنطقه ای می باشد که مختص به مکان ، محل و یاکشوری خاصی نیست . اگر در گوشه ای از جهان ناملایمات زیست محیطی رخ دهد بطور حتم در جایجای کره زمین تاثیرگذار خواهد بود . که می توان دراین خصوص به پدیده ی جهانی گرمایش زمین و اقدامات مخرب انسانساز و تاثیرات آنرا متذکر شد.

وی ادامه داد: در اصل پنجاهم قانون اساسی کشور برحفظ محیط زیست ومسئولیت آحاد افراد جامعه تاکید شده است بی شک قصوروکوتاهی ما در این خصوص مورد قضاوت نسل آینده قرار خواهد گرفت .

ما در جلسات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بشاگرد ،روستاهای بخش مرکزی تا شعاع ۳۰کیلومتری را برای هر چه بهتر مدیریت پسماند در بخش مرکزی را مکلف نموده ایم و دراین خصوص با برنامه ریزی مدون پیش خواهیم رفت .

وی در سخنان پایانی خود به عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف و تاثیرات مخرب آن در طبیعت از جمله ماندگاری آن تاکید کرد.

وی افزود: از جمله مواردی که می توان در این خصوص ساماندهی نمود استفاده از ظروف دائمی در منایست های مذهبی و محیط خانواده می باشد. خانواده بی شک بنیانی برای شکل گیری و انجام تصمیمات ، ترویج و اشاعه یک فرهنگ در حوزه های مختلف اجتماعی و… می باشد. بی شک آموزش صحیح و بروز خانواده ها در حوزه محیط زیست می تواند به همراه یک آموزش کاربردی و مناسبت در مدارس در نگرش و نهادینه سازی یک فرهنگ نقش بسزایی داشته باشد.

د رادامه این برنامه رئیس اداره آموزش وپژوهش محیط زیست استان هرمزگان در جمع دانش آموزان و مسئولین شهرستان بشاگرد بابیان اینکه : همانطور که شاهد آن هستیم دانش آموزان شهر ستان بشاگرد دارای استعداد ویژه ای می باشند که توانستند در این جشنواره بخوبی بدرخشند که خود با ارسال آثار از دورترین روستاهای استان این رانشان دادند.

وی ادامه داد: این علاقمندی و عشق به طبیعت ومحیط زیست الهامی است که طبیعت بکر بشاگرد به دانش آموزان آن خطه هدیه نموده است و بی شک درس گرفتن از آن می توانند در مسئولیت اجتماعی فردای شما دانش آموزان به خوبی موثر باشد.

عابدینی در سخنان خود به دو گونه مهم حیات وحش شهر ستان بشاگرد خرس و پلنگ را مورد تاکید قرار داد و افزود: که به دلیل تعارضات با انسان ودام در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند که اصلی ترین دلیل آن کاهش طعمه که درادامه آن شکار غیرمجاز و ازبین رفتن زیستگاه ومرتع ودرنتیجه کاهش حیات وحش (کل بز و قوچ ومیش ) ودرنهایت نزدیک شدن حیات وحش (خرس سیاه و پلنگ ) به روستاها وخسارات به آنهارا در پی خواهد داشت.

وی در سخنان پایانی خود از کلیه دانش آموزانی که درجشنواره سال (۹۸-۹۷) مشارکت داشته اند تقدیرکرد و حضور هر چه فعالتردانش آموزان بشاگردی را در جشنواره های آتی خواستارشد.

گفتنی است :

در این برنامه ضمن تقدیر از دانش آموزان برتر جشنواره همیارمحیط زیست به سایر شرکت کنندگان در که دراین جشنواره از روستاهای مذکور حضورداشتند جوایزی اهدا شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.