تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024

آخرین اخبار

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس به منظور بررسی وضعیت آفات نخیلات شهر فین بندرعباس با حضور مریم جلیلى مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات، مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امیر بابک صاحب نظر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حفظ نباتات، ولى الله رضایى معاون دفتر پیش آگاهى سازمان حفظ نباتات، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مسعود گرگیج معاون بهبود تولیدات گیاهی استان، الهام اسدپور مدیر حفظ نباتات استان، بخشدار شهر فین و دیگر همکاران و باغداران شهر فین در بخشداری فین برگزار شد. ضبط یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق استاندار هرمزگان: نقش دولت در توسعه دریامحور به مثابه توانمندساز است جشنواره خلیج فارس باید ابعاد جهانی پیدا کند وظیفه ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است اقدامات اداره محیط زیست شهر ستان میناب در گرامیداشت هفته زمین پاگ رویداد بازی های ساحلی با اجرای بازی های بومی و ساحلی هرمزگان

3

از تصرف ۱۷۸۷ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی پیشگیری و یا خلع ید شده است

  • کد خبر : 14418
  • 13 بهمن 1398 - 10:45
از تصرف ۱۷۸۷ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی پیشگیری و یا خلع ید شده است

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان گفت : طی ۱۰ ماهه سال ۹۸، از تصرف ۱۷۸۷ هکتار از اراضی ملی پیشگیری و یا خلع ید شده است .

به گزارش هرمزگان امروز؛؛ امید ذاکری با اشاره به گشت و مراقبت هدفمند یگان حفاظت منابع طبیعی و تمرکز روی نقاط بحرانی از نظر تخریب و تصرف اظهار داشت : در استان هرمزگان حساسیت عموم جامعه و میزان گزارش های مردمی از طریق سامانه ۱۵۰۴ با اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری در حوزه صیانت و حراست از اراضی ملی بسیار مناسب و اثر بخش می باشد .

وی افزود: با همکاری مردم و دستگاه های قضایی، نظارتی و انتظامی طی ده ماهه سال ۹۸ موفق شدیم از تصرف ۱۷۸۷ هکتار پیشگیری و خلع ید انجام بشود.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان تاکید کرد: از مجموع ۱۷۸۷ هکتار پیشگیری و خلع ید ، حدود ۱۴۱۲هکتار در قالب پیشگیری از تصرف در قالب ۲۸۷ فقره عملیات حفاظتی بوده است که نیروهای یگان حفاظت در مراحل اولیه و آغاز تصرف حضور داشته و در قالب تبصره ذیل ماده ۵۵قانون حفاظت از منابع طبیعی قبل از تشکیل پرونده و با کمترین اعمال هزینه های مالی و اجتماعی صورت پذیرفته است.

وی گفت: طی این مدت میزان خلع ید ۳۷۵ هکتار بوده که طی ۲۵ فقره عملیات از تصرف اراضی سنواتی با اجرای احکام قضایی خلع ید صورت گرفته است .

این مقام مسئول بیان داشت: اولویت یگان حفاظت از منابع طبیعی هرمزگان در حوزه مبارزه با زمین خواری، تخریب و تصرف اقدامات پیشگیرانه بوده و این اقدامات موجب شده تا هزینه های مادی و اجتماعی کمتری در این حوزه صرف شود و قبل از تشکیل پرونده های با حضور بموقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و اطلاع رسانی مردمی از طریق سامانه ۱۵۰۴ و تذکر و توجیه متصرفان از تصرف اراضی ملی جلوگیری شود.

ذاکری افزود: طی ۵ساله اخیر از سال ۹۴ تاکنون از تصرف بیش از ۶هزار هکتار ازاراضی ملی جلوگیری و پیشگیری شده و گام بسیار خوبی در این حوزه برداشته ایم و در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با زمین خواری و وظایف سازمانی حرکت کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری دستگاه های قضایی، نظارتی و انتظامی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی گفت: از تمامی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و فرمانده یگان حفاظت که در تمامی عملیاتها و گشت های مراقبت حضور فعالانه داشته تشکر قدردانی می نماییم که در راستای وظایف سازمانی و منویات مقام معظم رهبری انجام وظیفه می نمایند. مردم نیز میتوانند با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی با گزارش به اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه استان یا تماس با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ ما را در این امر خطیر و مهم یاری نمایند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.