تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
1

از تربیت پزشک تا نظارت دقیق بر فعالان حوزه بهداشت و درمان

  • کد خبر : 54066
  • 22 اردیبهشت 1403 - 13:03
از تربیت پزشک تا نظارت دقیق بر فعالان حوزه بهداشت و درمان

به گزارش هرمزگان امروز ، دکتر غلامعلی جاودان در نشست با خبرنگاران عملکرد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و وظایف واحدهای زیرمجموعه دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: باتوجه به حجم گسترده فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در زیرمجموعه این دانشگاه معاونت‌های مختلفی وجود دارد.

وی افزود: یکی از آن‌ها معاونت آموزشی است که در زیرمجموعه آن دانشکده‌های مختلف فعالیت دارند و دانشجویان را در زمینه علوم پزشکی تربیت می‌کنند.

دکتر جاودان اضافه کرد: معاونت دانشجویی فرهنگی که خدمات دانشجویی مثل خوابگاه و تغذیه را ارائه می‌کند و مسائل فرهنگی دانشگاه را پوشش می‌دهد.

رئیس دانشگاه عنوان کرد: معاونت درمان که مدیریت بیمارستان‌های دانشگاهی و نظارت بر بیمارستان‌های غیردانشگاهی را برعهده دارد. همچنین نظارت بر مطب‌ها، درمانگاه‌ها و فعالیت‌های درمانی در سطح دانشگاه برعهده معاونت درمان است.

وی گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه که نقش‌های مهمی در زمینه دارو از جمله تامین دارو از طریق شرکت‌های دارویی و توزیع دارو در داروخانه‌ها را برعهده دارد. شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها به صورت خصوصی فعالیت دارند و وظیفه معاونت غذا و دارو فقط نظارت بر عملکرد آن‌ها است.

دکتر جاودان افزود: همچنین معاونت غذا و دارو در زمینه تامین و توزیع تجهیزات پزشکی مصرفی، تولید مواد غذایی، تولید محصولات آرایشی و واردات و صادرات مواد غذایی فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه مرجع بررسی سلامت اقلام سلامت محور نیز زیرمجموعه معاونت غذا و دارو است.

رئیس دانشگاه اظهار کرد: معاونت بهداشتی که در حوزه پیشگیری و درمان در سطح یک شامل درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت فعالیت دارد. در روستاها بهورزان و در شهرها مراقبین سلامت متولیان اولیه سلامت مردم و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر هستند.

دکتر جاودان افزود: همه این‌ها به وسیله معاونت توسعه پشتیبانی می‌شود که پیگیری بودجه و مسائل مالی را برعهده دارد.

رئیس دانشگاه عنوان کرد: در همه شهرستان‌ها و واحدهای وابسته به دانشگاه، ازجمله بیمارستان‌ها، شبکه‌های بهداشت و درمان و دانشکده‌ها هرکدام اختیارات مالی و مدیریتی مربوط به خود را دارند و موظفند که وظایف خود را در چهارچوب قوانین و مقررات انجام دهند تا مردم بتوانند از کلیه خدماتی که در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود بهره‌مند شوند.

دکتر جاودان بیان کرد: مدیریت ارشد دانشگاه باتوجه به گستردگی حجم فعالیت‌های دانشگاه وظیفه نظارت، پیگیری و مدیریت  واحدهای زیرمجموعه را برعهده دارد.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=54066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.