تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
7

ارتقای همکاری های علمی با مراکزدانشگاهی و علمی از برنامه های مهم شیلات هرمزگان// توسعه فعالیت های آبزی پروری و صید و صیادی در اولویت شیلات قرار دارد

  • کد خبر : 23727
  • 23 آذر 1399 - 10:50
ارتقای همکاری های علمی با مراکزدانشگاهی و علمی از برنامه های مهم شیلات هرمزگان// توسعه فعالیت های آبزی پروری و صید و صیادی در اولویت شیلات قرار دارد
مدیر کل شیلات هرمزگان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در اداره کل شیلات هرمزگان در جهت افزایس تعاملات علمی و عملی به منظور توسعه فعالیت های شیلاتی دیدار کردو ارتقای همکاری های علمی با مراکزدانشگاهی و علمی را از برنامه های مهم شیلات هرمزگان خواند.

به گزارش هرمزگان امروز،دکتر عبدالرسول دریایی در حاشیه این دیدار با بیان اینکه پدیده شوم صید غیر مجاز متاسفانه تهدید بزرگی برای ذخایر آبزیان خلیج فارس است گفت: تاثیر گذار ترین افراد برای ممانعت از این پدیده شوم ساحل نشنینان و با محوریت فرهنگ سازی است چراکه در صورت تداوم این موضوع اولین ضرر متوجه همین عزیزان خواهد شد.

وی سامانه پایش شناورهای صیادی ،را ابزاری مناسب خواند و گفت: خوشبختانه در بحث شناورهای صنعتی این سامانه نصب شده اما در شناورهای سنتی به علت هزینه بالا و کثرت این شناورها تاکنون تلاش ها در جهت نصب سامانه بر روی شناورهای سنتی موفق نبوده است.

دریایی با بیان اینکه شیلات به یاری همه دستگاه های اجرایی و مردم در برخورد با صید غیر مجاز نیاز دارد، از همه مراکز علمی و دانش بنیان در جهت ایده پردازی و ارائه راه حلی برای کنترل و یا پایش صید متناسب با شرایط بومی منطقه و نوع شناورهای استان دعوت کرد تا یاری رسان دریا و صیادان در برخود با صید غیر مجاز باشند.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه نزدیک به دو سوم از جمعیت استان هرمزگان که قطب های عمده صید و صیادی را شامل می شوند در شهرها و روستاهای ساحلی ساکن هستند ومردم این استان از دیرباز با فعالیت در دریا و صیادی ارتزاق می کنند گفت: از این رو حفظ صید و صیادی پایدار و اصولی برای این استان باید اولویت اول در سطح استان با نگاهی ملی باشد.

در ادامه دکتر احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به همراه مدیر کل شیلات هرمزگان و معاون صید شیلات هرمزگان از یگان حفاظت از منابع آبزیان ، ساختمان اداری و سامانه پایش شناورهای صیادی بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.