تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت بهداشتی و درمانی در رودان

  • کد خبر : 52720
  • 16 فروردین 1403 - 1:03

به گزارش هرمزگان امروز ، بیش از ۲۳ هزار خدمت بهداشتی و درمانی از اول تا چهاردهم نوروز ۱۴۰۳ در رودان انجام شد.

دکتر عباس علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان : مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ، پایگاههای بهداشتی و بیمارستان امام علی (ع) بصورت شبانه روزی در ۱۴ روز ابتدای نوروز  ۱۴۰۳ ، تعداد ۲۳ هزار و ۲۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی را به مراجعین و مسافرین نوروزی ارائه کردند .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان در همین رابطه بیان داشت : تعداد ۱ هزار و ۲۰۹ مورد بازرسی میدانی از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان واحد سلامت محیط و کار شبکه صورت گرفته است.

دکتر علیمراد اذعان نمود: در بازدید های کارشناسان سلامت محیط و کار در شهرستان حدود ۵۹۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف انسانی کشف و معدوم گردید.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۳ هزار و ۵۷۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، آب آشامیدنی و کلرسنجی انجام شده است .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان گفت : کادر بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این مدت ۱۶۱ مورد واکسیناسیون هاری و ۱۸۳  مورد نمونه برداری هیپوتیروییدی  و بیش از ۱۳۵۵ خدمت آزمایشگاهی و ۲۳۶ خدمت در بخش دندانپزشکی به مراجعان ارائه نموده است .

دکتر علیمراد افزود: در این مدت ۸ هزار و ۲۷۸ نفر جهت ویزیت به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه نموده که بیش از  ۱۹ هزار ۵۱۱  خدمت در بخش های مختلف از جمله مامایی ، تزریقات و پانسمان ، واکسیناسیون نوزادان ، سلامت روان و … دریافت نموده اند .

وی بیان داشت: در ۱۴ روز نخست سال  ۱۴۰۳ ، بیش از  ۳ هزار ۶۱۳  نفر در بخش ویزیت سرپایی به بیمارستان امام علی (ع) مراجعه کردند که از این تعداد ۵۹۱  نفر در بخش های مختلف بیمارستان بستری شدند.

تعداد ۱۲۹ عمل جراحی ، ۷۵ زایمان ، ۶۹۵ رادیوگرافی ، ۹۶ سونوگرافی و ارائه ۲ هزار ۱۰۹ خدمت آزمایشگاهی نیز از سایر خدمات حوزه درمان در این مدت  اعلام گردید .

در بخش فوریتهای پزشکی اورژانس ۱۱۵ ، تعداد ۲۷۲ ماموریت توسط اورژانس رودان انجام شده  که  ۱۶۷ مورد حوادث ترافیکی و ۱۰۵ مورد حوادث غیر ترافیکی گزارش شده است .

دکتر علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان ضمن تقدیر از تلاشهای کارکنان خستگی ناپذیر حوزه بهداشت و درمان ، تاکید کرد: این میزان خدمات اعلام شده گوشه ای از ارائه خدمات شبانه روزی کادر درمانی و بهداشتی به بیماران و حادثه دیدگان در ایام نوروز امسال است.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=52720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.