تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
1

اجرایی طرح‌های مناسب اشتغالزایی در روستاهای هرمزگان

  • کد خبر : 11603
  • 26 آبان 1398 - 9:42
اجرایی طرح‌های مناسب اشتغالزایی در روستاهای هرمزگان

با استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی طرح‌های خوبی به لحاظ کمی و کیفی در روستاهای هرمزگان اجرایی شده و شکوفایی مناسبی در زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید در روستاهای این استان به همراه داشته است.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان هرمزگان فعالیت صندوق اشتغال زنان روستایی در هرمزگان را بسیار خوب و مطلوب برشمرد و عنوان کرد: این صندوق در حال حاضر دارای هفت هزار عضو و ۱۰ میلیارد تومان سرمایه است.

وی ادامه داد: این صندوق توانسته عملکرد بسیار خوبی را در راستای ارائه تسهیلات جهت ایجاد اشتغال برای زنان در روستاها داشته باشد و به طور جدی حمایت های خود از این صندوق را ادامه می‌دهیم.

استاندار هرمزگان افزود: هرمزگان در زمینه جذب تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نیز عملکرد بسیار موفقی با جذب ۸۵ درصد سهمیه خود از محل این اعتبارات داشته که این منابع جهت ایجاد اشتغال در روستاهای استان به متقاضیان پرداخت شده است.

همتی تصریح کرد: خوشبختانه با استفاده از این تسهیلات طرح‌های خوبی به لحاظ کمی و کیفی در روستاهای هرمزگان اجرایی شده و شکوفایی مناسبی در زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید در روستاهای این استان به همراه داشته است.

همتی بر ضرورت ایجاد و توسعه تعاونی های روستایی برای مشارکت در فعالیت های تولیدی و اشتغالزایی در روستاها تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای طرح های پرورش ماهی در هرمزگان تعاونی های صیادی این استان می توانند مشارکت خوبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با موافقت معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت تسهیلات به طرح‌های پرورش ماهی در هرمزگان علاوه بر سهمیه استان در زمینه ایجاد اشتغال روستایی اختصاص پیدا می‌کند که ساکنان روستاهای نوار ساحلی در استان به ویژه تعاونی های صیادی جهت مشارکت در این طرح می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های متعدد گردشگری در هرمزگان برای جذب ۱۰ میلیون گردشگر در این استان هدف گذاری شده که بخش مهمی از آن باید از طریق بوم گردی ها محقق شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: روستاها ظرفیت بسیار مهمی در راستای اجرای طرح‌های گردشگری بوم گردی دارند و باید هرچه بیشتر بوم گردی ها در سطح روستاهای استان ترویج و توسعه یابد.

هرمزگان از استان‌های برتر کشور در جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال پایدار روستایی است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در این نشست با بیان اینکه هرمزگان از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: رویکرد دولت فعال سازی و به کارگیری هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها می‌باشد.

دکتر محمد امید افزود: در ۴۰ سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی در راستای ایجاد زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و مخابرات در روستاهای سراسر کشور انجام شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: اختصاص منابع جهت پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال در روستاها فرصت خوبی برای تحول در روستاها ایجاد نموده است.

امید تاکید کرد: باید به روستاها به عنوان کانون تولید و اشتغال و درآمدزایی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و هر چه بیشتر تلاش کنیم تا در این مناطق اشتغال و تولید ایجاد شود.

وی گفت: در بحث گردشگری نیز استان هرمزگان ظرفیت‌های متعددی در روستاهای خود دارد و ما نیز بر توسعه و ترویج هرچه بیشتر بوم گردی ها در روستاها تاکید داریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: طرح پرورش ماهی در دریا نیز یکی از ضرورت های مهم برای اشتغال و تولید می باشد و به این طرح‌ها نیز کمک های مناسبی خواهیم داشت.

امید هرمزگان را یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه جذب منابع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اعلام کرد و گفت: این استان توانسته ۸۵ درصد از سهمیه خود در زمینه تسهیلات اشتغال روستایی را جذب کند و از این طریق طرح‌های اشتغالزایی خوبی در روستاهای هرمزگان اجرایی شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.